עוד תואר למנצ'סטר יונייטד: אלופת תמלוגי הטלוויזיה של הפרמיירליג

קיבלה מענקי זכויות שידור בסך 60.8 מיליון ליש"ט ב-2012/13 ■ עקב ההסכמים המשופרים, אלופת העונה הבאה אמורה להשתדרג לכ-100 מיליון ליש"ט

מנצ'סטר יונייטד, אלופת הפרמיירליג לעונת 2012/13, היא גם מלכת מענקי הטלוויזיה שמקבלות הקבוצות המשחקות בליגה האנגלית הבכירה: העשירה את קופתה ב-60.8 מיליון ליש"ט מסעיף זה. כך פרסמה היום (ג') הפרמיירליג.

יריבתה העירונית של יונייטד, מנצ'סטר סיטי, שנייה בדירוג עם 58.1 מיליון ליש"ט; ארסנל שלישית (57.1 מיליון); טוטנהאם (55.8) וצ'לסי (54.9) משלימות את החמישייה הראשונה.

בסך הכל, חילקה העונה הפרמיירליג 972.1 מיליון ליש"ט ל-20 מועדוני הפרמיירליג בגין זכויות שידור, כשחלק מהסכום מתחלק שווה בשווה, וחלקים אחרים ממנו נקבעו לפי פרמטרים של מיקום הקבוצות הסופי בליגה, וכמויות השידורים החיים להן זכו. סכומים נוספים מהכנסות זכויות השידור של הפרמיירליג הלכו להוצאות תפעול של הליגה, וחלקם הוקצו כ"דמי צניחה" למועדונים שירדו מהפרמיירליג בעבר, ומשמשים מעין דמי הסתגלות לחיים מחוץ לבוננזה הכספית של הפרמיירליג.

את סכום המינימום מטלוויזיה בעונה החולפת קיבלה היורדת קווינס פארק ריינג'רס - 39.7 מיליון ליש"ט.

אגב, העונה הזאת היתה האחרונה במסגרת הסכמי זכויות השידור הנוכחיים של הפרמיירליג. תחת ההסכמים החדשים, שייכנסו לתוקף ב-2013/14, צפויות לגדול ההקצאות לקבוצות הפרמיירליג בצורה משמעותית. האלופה הבאה אמורה לקבל סביב 100 מיליון ליש"ט, בעוד הקבוצה שתקבל את סכום המינימום תהנה מכ-63 מיליון ליש"ט (יותר ממה שהכניסה האלופה של עונה זו, יונייטד). כמובן שקבוצות שישתתפו במפעלים אירופים יוכלו להגדיל עוד יותר את הכנסות הטלוויזיה שלהן, באמצעות מענקי זכויות השידור של אופ"א.

במסגרת הסכמי זכויות השידור החדשים של הפרמיירליג, צפויה הליגה לגרוף כ-5.5 מיליארד ליש"ט במשך שלוש העונות 2013/14-2015/16, עלייה פנטסטית של כ-2 מיליארד ליש"ט ביחס להסכמים הנוכחיים.