מט"ח: הדולר נחלש ב-0.2%; "האטה במומנטום כלפי מעלה"

הדולר נחלש מול השקל בשיעור של 0.272% וננעל בשער יציג של 3.665 שקלים, בעוד האירו התחזק בשיעור של 0.415% וננעל בשער של 4.7451 שקלים

הדולר נחלש היום (ד') מול השקל בשיעור של 0.272% וננעל סביב שער יציג של 3.665 שקלים, בעוד האירו התחזק בשיעור של 0.415% סביב שער של 4.7451 שקלים.

בנק ישראל היה קרוב מאוד להוריד את הריבית ב-0.5% בהחלטת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר - אך הנגיד סטנלי פישר הכריע את הכף וקבע כי הריבית תרד ב-0.25% לעת עתה. כך עולה מהפרוטוקולים מישיבת הריבית המיוחדת שנערכה ב-12-13 במאי. החשש מהאטה בצמיחת המשק היה הגורם המרכזי להורדת הריבית ודחק הצידה את מחירי הדירות שממשיכים לעלות. מהפרוטוקולים עולה כי בבנק ישראל חוששים מהשפעת ההאטה בצמיחה הגלובלית וייסוף השקל על המשק הישראלי, ולפיכך הוחלט לנקוט בצעד החריג. בבנק המרכזי מציינים כי רכישות המט"ח יימשכו כנראה עד שנת 2018. (לסיפור המלא)

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "לאחר התנועה החדה של הדולר-שקל בשבוע שעבר, אנו עדים השבוע להאטה מתבקשת במומנטום כלפי מעלה, כאשר הצמד מתייצב כעת מתחת לרמת המפתח של 3.66. הירידה בתנודתיות בזירת המט"ח המקומית מקבילה להתייצבות במסחר העולמי במט"ח.

"כאמור, העלייה החדה של הדולר המקומי התרחשה בשבוע שעבר במקביל לפריצה של הדולר בשוקי העולם. השבוע, על רקע מיעוט פרסומים כלכליים, אנו עדים להתייצבות ולתיקון מסוים של הדולר, והדבר מתבטא גם בעצירה של הדולר-שקל. מבחינת רמות מפתח, עלייה מעל רמת 3.67 תסלול את הדרך עד לרמה העגולה של 3.70 ו-3.71. עלייה מעל 3.71 תאותת על התרחבות התיקון של הדולר-שקל כלפי מעלה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "להערכתנו, בצל התחזקות מחודשת בשער השקל צפוי בנק ישראל לשוב ולפעול להפחתה פתאומית של שער ריבית השקל. אולם, לדעתנו, ראוי כי המהלך לא יבוצע במסגרת הכרזת שער הריבית בשבוע הבא. שכן, לרשות בנק ישראל תחמושת מוגבלת לשימוש במכשיר שער הריבית. להערכתנו, טרם מוצה פוטנציאל פיחות השקל בטווח הקצר, בעקבות צעדי בנק ישראל, וכי היצעי מט"ח ערים צפויים בקרבת רמת 3.7 שקלים.

"הפעילות המקומית בשוק המט"ח מתנהלת בתחום שערים צר, בצל ההמתנה לעדותו של יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי בפני בית הנבחרים היום. תשומת הלב מופנית בעיקר לדברים אותם עשוי הנגיד ברננקי להציג באשר לעתיד מדיניות ההרחבה הכמותית בה נוקט הבנק המרכזי. להערכתנו, הממשל האמריקאי צפוי כבר בעתיד הקרוב לצמצם את היקף מדיניות ההרחבה הכמותית. התספורת שחוו בעלי פיקדונות בבנקים בקפריסין תורמת לעליות השערים בבורסות באירופה, בין היתר על רקע מעבר משקיעים מפיקדונות לניירות ערך", הסביר פריימן.