אי.די.בי פתוח: אולמן מבקש 877 ש' לשעה, גבאי "רק" 819 ש'

אייל גבאי, המומחה שמונה מטעם בית המשפט, מבקש שכר של 819 שקל לשעת עבודה ■ המשקיף החיצוני חגי אולמן וגבאי מבקשים גם עוזר במחיר של 351-468 שקל לשעה ■ במקרה של מחלוקת על השכר - יכריע הכנ"ר

חברת אי.די.בי פתוח פרסמה היום (ד') בהודעה לבורסה את בקשת תשלום השכר של עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם הכנ"ר בחברה, ושל אייל גבאי, המומחה שמונה לה מטעם בית המשפט.

לפי הדיווח, ביקש אולמן שכר של 877 שקל לשעה, וכי יורשה לו להעסיק, לפי שיקול דעתו, עו"ד שותף שיסייע לו בשכר של 702 שקל לשעה, וכן עו"ד שכיר אחר במשרדו ששכרו יעמוד על 468 שקל לשעה. הסכומים כוללים מע"מ.

ביהמ"ש מתבקש לאשר כי שכר הטרחה ישולם באופן חודשי על ידי החברה למשקיף ולמומחה, בהתאם לדוח שעות שיגישו, כאשר במקרה של מחלוקת עם החברה, יכריע הכנ"ר בעניין.

שכר הטרחה שמבקש רו"ח אייל גבאי יעמוד על 819 שקל לשעת עבודה, שלו או של שותף, ועוד 351 שקל לשעת עבודה של "כל איש צוות אחר". הסכומים כוללים מע"מ.

אמש, לאחר ארבע שעות מתישות של דיונים, הסתיימה הפגישה המשולשת בין הנהלת קבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, לנציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח, ללא כל התפתחות דרמטית.

הצדדים לפגישה נשארו איתנים בעמדתם: בעוד דנקנר מבקש מנציגות מחזיקי האג"ח הלוחמנית של אי.די.בי פתוח לתת לו פסק זמן להשביח את נכסי החברה, ולבצע מימושים שלא תחת לחץ, חזרו חברי הנציגות - קרן יורק, פסגות והפניקס - על עמדתם כי נחוצה לחברה הזרמת הון מיידית. בהתאם, הפגישה בסוגיה זו נסתיימה תוך זמן קצר, מבלי שהצדדים שהגיעו להבנות כלשהן.

האם נוחי יתחום בזמן את מאמצי גיוס ההון

במרבית הזמן התנהלו השיחות בין המשקיף אולמן והמומחה גבאי לבין הנהלת החברה ונוחי דנקנר עצמו. זאת, במטרה לגשש האם יסכים דנקנר לתחום במסגרת זמן את התקופה שבה יפעל לגיוס הון לחברה, אם בדרך של מימוש נכסים או על ידי הכנסת משקיע.

כאמור, לפי שעה לא קיימת הסכמה כלשהי למסגרת זמן בין הצדדים, וכן בשאלה מה יקרה במהלך התקופה או מה יעלה בגורל השליטה באי.די.בי במידה שדנקנר לא יעמוד במשימה.

בינתיים, לא חל שינוי בלוח הזמנים הצפוף של אי.די.בי פתוח. בעוד כשבועיים וחצי נדרשת החברה לפרוע תשלום גדול של 750 מיליון שקל, אותו צפויות אי.די.בי אחזקות ופתוח לשלם לנושיהן, דבר שעשוי לרוקן את קופותיהן לגמרי.