"אירופה מקבלת ציון של 3 מתוך 10 על הטיפול במשבר"

מרטין שולץ, נשיא הפרלמנט האירופי, בראיון ל-CNBC: "קו מדיניות הצנע מוביל לצמצום משמעותי בהוצאה הציבורית, מבלי לקחת בחשבון את הצמיחה"

הרשויות באירופה מקבלות ציון של "3 מתוך 10" לטיפול במשבר החובות הריבוניים ביבשת, כך מעיר נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, בראיון ב-CNBC אתמול (ד').

"אם מדרגים את ניהול משבר החוב באירופה בסקאלה שבין 1 ל-10, אנו מקבלים לא יותר מ-3 בעיני", אמר שולץ בראיון ממקום מושבו בבריסל. בשבוע שעבר, נזכיר, פורסם כי כלכלת גוש האירו התכווצה מזה הרבעון ה-6 ברציפות, ברבעון הראשון של 2013.

שולץ העביר בנוסף ביקורת על קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר הובילה בשנתיים האחרונות את קו הטיפול המרכזי במשבר - מדיניות הצנע, מבלי שהתמקדה (לדבריו) בצעדים מעודדי צמיחה.

"אנגלה מרקל והממשלה שלה מציגים קו פוליטי ברור, באירופה קוראים לזה צנע. זה מוביל לצמצום משמעותי בהוצאה הציבורית, מבלי לקחת בחשבון את הצמיחה", דברי שולץ.

"תנאי מתאים להתאוששות כל כלכלה, כמו גם לניהול המשבר באירופה - הוא צמיחה, ולפיכך צריך להגדיל את התקציב הממשלתי. הבעיה היא שהמנהיגים מדברים בעיקר על ההוצאה, ולא על צד ההכנסה (התוצר)", סיכם.