מודאגים? אין סיבה: "ה'פד' ימשיך לרכוש אג"ח עד ספטמבר"

רוברטו פרלי, שותף בחברת Cornerstone Macro LP בוושינגטון: "אין שום בהילות לעשות משהו כרגע. הפדרל ריזרב ימשיך במדיניות המוניטארית הנוכחית ובקצב הרכישות הקיים"

"אין שום בהילות לעשות משהו כרגע. הפדרל ריזרב ימשיך במדיניות המוניטארית הנוכחית ובקצב הרכישות הקיים עד ספטמבר, ורק אז יחליט על שינויים", כך מסביר היום (ה') רוברטו פרלי, שותף בחברת Cornerstone Macro LP בוושינגטון.

"בפדרל ריזרב רוצים לחכות ולראות אם בפעם הראשונה מזה 3 שנים, לא נראה האטה בקיץ הקרוב", מסביר פרלי. לדבריו, בכירי ה'פד' ידחו את החלטה עד חודש ספטמבר, ולא יחליטו על שינוי דרמטי ב-18-19 ביוני.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, שיגר אמש מסר ברור לשווקים: הפדרל ריזרב מוכן לגלות גמישות במדיניות המוניטארית שלו - להאט את קצב רכישות האג"ח, או לחלופין להגבירן, ככל שיידרש.

ברננקי דברים במסגרת עדותו החצי-שנתית בקונגרס האמריקני. מבחינה היסטורית, עדות זו - יחד עם נאומו של נגיד ה'פד' בכנס השנתי בג'קסון הול - מהווה הזדמנות לנגיד הבנק האמריקני לפנות לא רק לחברי הקונגרס, אלא אל אזרחים ומשקיעים בארה"ב ובעולם כולו.

ברננקי הזהיר כי סיום המדיניות המוניטארית המרחיבה של הבנק המרכזי, עשוי לפגוע בהמשך ההתאוששות של כלכלת ארה"ב מהמשבר. "האטה מתונה במדיניות המוניטארית של הפדרל ריזרב, עשויה להוביל להעלאת הריבית במשק באופן זמני, וכן מהווה סיכון להאטה או אפילו הפסקת ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית".