למה הרבה יותר כלכלי להיות מאמן כדורגל, ולא פוטבול או כדורסל

המאמנים בעלי השכר הגבוה ביותר בספורט האמריקאי לא מצליחים לדגדג את מה שמרוויחים המנג'רים הבכירים בכדורגל האירופי: המספרים בפנים

באיזה ענף ספורט הכי משתלם להתמקצע ולהפוך בו למאמן? כנראה שכדורגל, לפחות לפי נתוני שכר חדשים שמתפרסמים על הספורט האמריקאי במגזין "פורבס", ומצביעים על תקרת זכוכית שקשה לפרוץ אותה.

מהפרסום עולה כי שון פייטון מקבוצת ה-NFL ניו אורלינס סיינטס, הוא המאמן המרוויח ביותר בספורט בארה"ב - עם שכר שיעמוד השנה על 8 מיליון דולר (ברוטו). זה לא כסף כיס כמובן, אך כהשוואה, המאמנים הבכירים בכדורגל האירופי נהנים משכר גבוה בהרבה: כך למשל ז'וזה מוריניו שקיבל השנה כ-20 מיליון דולר (נטו) בריאל מדריד, או קרלו אנצ'לוטי בפ.ס.ז' (כ-17 מיליון דולר נטו).

את המקום השני ברשימת המאמנים המשתכרים של "פורבס" בספורט האמריקאי, הכוללת את הליגות המקצועניות ואת הקולג'ים, תופסים ביל בליצ'יק (מאמן ניו אינגלנד פטריוטס מה-NFL) ואנדי ריד (קנזס סיטי צ'יפס, NFL) עם שכר של 7.5 מיליון דולר ברוטו כ"א.

ארבעה מאמנים מרוויחים 7 מיליון דולר כ"א: פיט קארול (סיאטל סיהוקס, NFL), ג'ף לואיס (סט. לואיס ראמס, NFL), דוק ריברס (בוסטון סלטיקס, NBA) ומייק שנהאן (וושינגטון רד-סקינס, NFL). העשירייה הראשונה נסגרת עם עוד שני מאמני פוטבול (טום קאפלין, ניו יורק ג'איינטס, 6.67 מיליון; צ'יפ קלי, פילדלפיה איגלס, 6.5 מיליון) ועם מאמן נוסף מה-NBA (גרג פופוביץ' מסן אנטוניו ספרס, שיקבל השנה 6 מיליון דולר).