אלקו נפרדת מייצור המזגנים; תרשום הפסד של 128 מ' ש'

אלקו חתמה על אופצייה למכירת הפעילות לחברה שלא נמסר שמה, תמורת סכום סמלי בלבד ■ אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי: "קיבלנו החלטה להיפרד מפעילות זו, ואנו שבעי רצון מהעסקה"

קבוצת אלקו החזקות הודיעה הערב (ה') כי היא נפרדת מפעילות ייצור המזגנים שלה בחו"ל, שהסבה לה הפסדים כבדים בשנים האחרונות. אלקו חתמה על אופצייה למכירת הפעילות לחברה שלא נמסר שמה, תמורת סכום סמלי בלבד. עם השלמת העסקה צפויה אלקו לרשום הפסד של כ-128 מיליון שקל.

החברה הצרפתית הנמכרת, ACE, מרכזת כיום את הפעילות שנותרה בידי אלקו בתחום הייצור של מערכות מיזוג אוויר מרכזי לתעשייה ולמסחר. הנכסים המרכזיים של החברה הינם שני מפעלי מזגנים בצרפת. במסגרת העסקה סוכם כי אלקו הולנד, המוחזקת בשיעור של 100% על ידי אלקו החזקות, ושהינה הבעלים של החברה הצרפתית, תרכוש ממנה נכסים מסויימים, וביניהם את הקרקע עליה ממוקם המפעל הגדול של החברה בצרפת, והיא תשכיר אותה בשכירות ארוכת טווח לרוכשת. כמו כן, סוכם בין הצדדים על מנגנונים במסגרתם תהיה אלקו זכאית לקבלת חלק מרווחיה העתידיים של הפעילות הנמכרת, במידה ויהיו כאלה.

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו החזקות: "פעילות הייצור של מזגני האוויר התעשייתיים בחו"ל, שרוכזה ברובה תחת החברה הצרפתית ACE, גרמה לקבוצת אלקו החזקות הפסדים כבדים בשנים האחרונות, וצרכה משאבים רבים, ובכלל זה תשומת לב ניהולית ניכרת. לאור זאת, קיבלנו החלטה להיפרד מפעילות זו, ואנו שבעי רצון מהעסקה, בעקבותיה הפעילות תחדל להכביד על עסקי אלקו בראיה כלל-קבוצתית.

"בשנתיים האחרונות ביצענו בפעילות האמורה שורה של צעדים, שהיו חלק מתהליך מקיף של ארגון מחדש. במסגרת זו נמכרו מספר פעילויות ייצור, וכן הועברה פעילות השיווק של מערכות מיזוג ביתיות לידי אלקטרה מוצרי צריכה, עסקה שכבר מניבה לקבוצה פירות חיוביים. בעקבות פעולות אלה, נותרה כיום החברה הצרפתית כשהיא ממוקדת בייצור ושיווק של מזגני אוויר תעשייתיים דבר אשר מאפשר לנו כיום לממש את הנכס. פעולת המימוש נעשית לאור ההכרה כי המשך התהליכים הנדרשים בחברה יחייבו השקעות כספיות וניהוליות מהותיות נוספות, באופן שיסב הפסדים נוספים לקבוצה, ויכביד עליה מלהתמקד באחזקות הליבה שלה".