ארדן עצר את ייקור תעריפי בזק ב-18 מיליון שקל

הייקור היה אמור להזרים לקופתה של בזק 18 מיליון שקל לשנה ■ בזק: "הודענו למשרד התקשורת חד-משמעית כי עמדתנו היא שאין לבצע כל עדכון בתעריפים"

שר התקשורת גלעד ארדן החליט למנוע ייקור של תעריפי בזק בשל העיכוב ביצירת תחרות במסגרת "שוק סיטונאי" - כך נודע ל"גלובס".

הייקור היה אמור להזרים לקופתה של בזק 18 מיליון שקל לשנה, במסגרת מנגנון קבוע לייקור תעריפים הנסמך על מדיניות הפיקוח של משרד התקשורת על בזק, בהיותה מונופול. בזק לא ביקשה לממש את הייקור ואף הודיעה כי היא מסכימה להחלטתו של ארדן.

במשרד התקשורת החליטו שלא לאפשר את עדכון התעריפים האוטומטי בתעריף, משום שאין הדבר ראוי כל עוד אין היווצרות אסדרה חדשה בשוק התקשורת הקווי באמצעות שוק סיטונאי.

במסגרת שוק זה בזק אמורה לאפשר שימוש בתשתיותיה הקוויות לטובת מתחרותיה, שנעדרות תשתית קווית, כמו פרטנר וסלקום, כדי שאלה יוכלו להתחרות בה בשוק הקווי. בתמורה בזק אמורה לקבל הקלות, כמו ביטול הפיקוח על התעריפים שלה.

אם העדכון היה ממומש, ביוני הקרוב היה התשלום החודשי הקבוע על קו הטלפון עולה ב-6.37%, ותעריפי השיחות היו צפויים לרדת ב-0.3%.

השינויים היו אמורים להעלות את החשבון החודשי הממוצע של מנויי קו טלפון רגיל של בזק (הכולל תשלום חודשי קבוע עבור קו הטלפון ושיחות ליעדים נייחים וניידים ותכונות כגון תא קולי) בשיעור של 4.58% - מ-79.20 שקל ל-82.82 שקל (כולל מע"מ).

קבוצה נוספת של מנויים שהייתה מושפעת מהמהלך היא מנויים של קו בדיד שהצטרפו לסלי תשלומים חלופיים, אשר כלול בהם חיוב עבור קו הטלפון בהתאם לתשלום הקבוע. החשבון החודשי של אלה היה אמור להתייקר בשיעור ממוצע של 3.8%.

ארדן כאמור החליט לעכב את עדכון התעריפים בשנה, ועל העיכוב אמורים לחתום ארדן ושר האוצר יאיר לפיד.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק הודיעה למשרד התקשורת באופן חד-משמעי כי עמדתה היא שאין לבצע כל עדכון בתעריפיה, זאת אף שהדבר קבוע בתקנות. יש לציין כי גם אשתקד בזק ביקשה שתעריפיה לא ישונו, וכך היה".