הוט מתנגדת להרחבת סמכויותיו של גלעד ארדן

מתנגדת לכך ששר התקשורת מקבל סמכות לקבוע מחירים לשימוש מתחרים בתשתית של הוט (שוק סיטונאי) שלא מבוססים על עלות ■ "הרחבת סמכויותיו לפעול נגד חברות שעושות מבצעים העשויים לפגוע בתחרות - פוגעת בכללי הדין המינהלי ואינה ראויה"

חברת הוט מזהירה את שר התקשורת גלעד ארדן מפני שימוש בפרקטיקות שאינן מתיישבות עם סדרי מינהל תקינים או שעשויות לפגוע בזכויות הקניין שלה באורח בלתי סביר. כך עולה ממכתב תגובה ששלחה החברה בהקשר של תיקון חוק התקשורת שאמור להעניק לשר התקשורת זכויות רחבות נוספות בכל הקשור למתן זכות שימוש בתשתיותיה למתחרים.

במכתב ששלחה הוט לארדן היא מתריעה נגד השינויים שאושרו בהצעת המחליטים על ידי הממשלה ושיובאו לאישור הכנסת. הוט מביעה הסתייגות חמורה מכך שארדן מקבל סמכות לקבוע מחירים לשימוש מתחרים בתשתית של הוט (שוק סיטונאי) שלא מבוססים על עלות, אלא מבוססים על "נקודת ייחוס". לדברי הוט, לא יכול להיות שייקבעו מחירי שימוש שלא מבוססי עלות בתוספת רווח סביר, רק בגלל שהתברר כי עבודות כלכליות שעורך המשרד מראות שהמחיר הוא גבוה מדי.

הוט מסבירה כי ההחלטה שלא לקבוע מחירים על בסיס עלות פלוס רווח סביר היא מסוכנת ועשויה לפגוע בזכות הקניין שלה ואינה עולה עם כללי מינהל תקין. לדברי החברה, יש בכך כדי להביא ליצירת חוסר ודאות רגולטורי ומוטיבציה שלילית להשקעות.

אין לצפות מבעלי התשתית שימשיכו לפתח ולהשקיע בתשתיות מתקדמות כאשר עלול להיגזר עליהן נטל למכור את תשתיותיהם למתחרים, במחיר אשר אינו מכסה אף לא את העלות.

הוט כותבת עוד כי אם משרד התקשורת רוצה לקבוע מחירים על בסיס "נקודת ייחוס" כלשהי, הרי שיש להוסיף תנאי שבכל מקרה המחיר לא יפחת מהעלות של בעל התשתית.

בעניין הסעיף המוצע המרחיב את סמכויותיו של ארדן כך שיוכל לפעול בכל עת ולעצור מהלכים נוגדי תחרות בכל עת שהוא יחשוב שמפעיל כלשהו נוקט בפרקטיקה אסורה, מזהירה הוט מפני פגיעה בכללי מינהל תקין אם יאומץ הסעיף.

לדעתה מדובר במסלול עוקף לכללי הדין המנהלי הבסיסיים ביותר שהוא חמור ביותר, מה גם שהוא פוגע בזכות הטיעון.