הבונוסים של מכבי ת"א מההתאחדות לכדורגל: 6.2 מיליון שקל

זה הסכום שתקבל האלופה עבור מענקי מיקום והקצבות לעונת 2012/13; כמה תקבל כל אחת מ-14 קבוצות ליגת העל? המספרים המלאים בפנים

מכבי ת"א, שרשמה העונה זכייה באליפות הראשונה שלה אחרי הפסקה בת 10 שנים, סיימה את 2012/13 עם הבונוס הגבוה ביותר מבין 14 קבוצות ששיחקו בליגת העל. בסך הכל תכניס קבוצתו של מיטש גולדהאר מענקים והקצבות בשווי כולל של 6.2 מיליון שקל. מדובר בבונוס הנמוך באופן משמעותי מזה שקיבלו אלופות ליגת העל בשנים האחרונות: כך למשל זכתה בעונת 2011/12 עירוני קרית שמונה למענקים כוללים בסך 8.2 מיליון שקל. ב-2010/11 עמדו המענקים של האלופה דאז, מכבי חיפה, על מעל 7 מיליון שקל.

מכבי ת"א קיבלה העונה את הבונוס המרבי שמחלקת ההתאחדות עבור מענקי מיקום בסיום העונה - 1.8 מיליון שקל, ובנוסף היא נהנתה מ-100 אלף שקל נוספים עבור העפלה לרבע גמר גביע הטוטו. אל אלו מצטרפות ההקצאות הקבועות אותן מחלקת ההתאחדות לכדורגל לכל אחת מקבוצות הליגה, בסך 4.3 מיליון שקל, על-פי הפירוט הבא: מענק טלוויזיה 1.9 מיליון שקל, מענק טופס טוטו 1.7 מיליון שקל, השתתפות בגביע הטוטו 200 אלף שקל, מענק מרכזי ספורט 500 אלף שקל.

במקום השני מבחינת מענקים מדורגת מכבי חיפה, שגם סיימה כסגנית בליגה, עם 6 מיליון שקל; אחריה הפועל ת"א עם 5.7 מיליון שקל. הפועל חיפה, למרות שניצלה רק במחזור האחרון מנשירה לליגה הלאומית, מדורגת במקום הרביעי מבחינת מענקים עם 5.4 מיליון שקל - בעיקר בזכות בונוס של 1.1 מיליון שקל שקיבלה עבור הזכייה בגביע הטוטו, שבוודאי סייעה באופן משמעותי לבעלי המועדון, יואב כץ.

פחות כסף מטלוויזיה

בסך הכל חילקה ההתאחדות לכדורגל לקבוצות ליגת העל 70.2 מיליון שקל - ממוצע של 5.01 מיליון שקל לקבוצה. כהשוואה, בעונה שעברה, אז עוד שיחקו בליגה 16 קבוצות, חילקה התאחדות לכדורגל סכום כל של 89.55 מיליון שקל - ממוצע של 5.59 מיליון שקל לקבוצה. המשמעות: ירידה של 11% בממוצע לקבוצה העונה מההתאחדות לכדורגל. אחת הסיבות העיקריות לירידה בכספי ההקצבות קשורה לצניחה של ההתאחדות מהכספים שנכנסו מזכויות שידור של ליגת העל.

שלוש קבוצות - בית"ר ירושלים, הפועל עכו ובני סכנין - לא זכו העונה בבונוסים, מאחר שלא נכללו בין 8 הקבוצות הראשונות שזכאיות למענקי מיקום, ולא הצליחו לעבור את שלב הבתים בגביע הטוטו, והן יזכו להקצבה המינימלית של ההתאחדות לכדורגל - בסך 4.3 מיליון שקל.

יש לציין כי קבוצות ליגת העל יקבלו בונוסים נוספים מהטוטו, עבור מענקים הנכללים בהסכם השיווק. בין היתר מדובר במענקים עבור רייטינג טלוויזיוני, שילוב שחקני נוער, מענק הגינות, ושילוב שחקנים ישראליים במהלך העונה במשחקים.

תקציב המינימום העונה לקבוצה בליגת העל עמד על 11.7 מיליון שקל. המשמעות היא שבעלי הקבוצות הקטנות, על מנת לעמוד בו, היו חייבים להביא בממוצע לפחות עוד כ-6.5 מיליון שקל - בין אם זה מהכנסות טבעיות כגון מכירת כרטיסים וספונסרים, ובין אם זה באמצעות כסף פרטי או מימון עירוני.

המענקים המלאים לקבוצות בליגת העל
 המענקים המלאים לקבוצות בליגת העל