העונש של ערוץ הספורט על תוכן שיווקי: קנס של 201 אלף שקל

פרט לחריגה מזמן שידור החסויות המותר, נמצא שידור חסויות שלא בצמוד למשדרי ספורט ישראלי כנדרש וכן פרסום סמוי למותגים ה.שטרן, לקסוס ו-ווינר

‏‎‎מועצת הכבלים והלוויין קנסה את חברות הכבלים והלוויין על תוכן שיווקי אסור וחריגה מזמן שידור החסויות בערוץ הספורט. גובה הקנס הוא 201.6 אלף שקל.

הקנס מתחלק שווה בשווה בין שתי הפלטפורמות הוט ו-yes, שכן הן שידרו את ההפרות, אולם על-פי הנוהג מגולגל הקנס על-ידן לערוץ המשדר, ערוץ הספורט במקרה זה.

פרט לחריגה מזמן שידור החסויות המותר, נמצא שידור חסויות שלא בצמוד למשדרי ספורט ישראלי כנדרש בכללים וכן פרסום סמוי (אשר אסור לחלוטין) למותגים ה.שטרן ולקסוס בתוכנית "ערב טוב ספורט" ולמותג ווינר בתוכניות "אולפן ליגת האלופות" ו"יציע העיתונות".

‏מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נתי שוברט, הודיע להוט ו-yes כי הקנסות הוטלו לאחר שבעבר כבר נקבעו לערוץ הפרות "בגין פעילות שנעשתה בניגוד לכללי המועצה תוך פגיעה בצופי הערוץ".

שוברט מסר כי "לאחר בדיקות רבות שנעשו על-ידי אגף הפיקוח, עלתה תמונה לפיה ערוץ הספורט הפר את החלטות המועצה השונות. לאחר שתשובות הערוץ לא הניחו את דעתנו, מצאתי כי יש להטיל עיצומים בגין ההפרות.

"ראוי לציין כי נושא הפרסום הסמוי, שבגינו הוטלו לאחרונה עיצומים נוספים, הוא אחד הנושאים שנמשיך ונאכוף בדקדקנות גם בעתיד, לאור החשיבות שאנו מייחסים לכך".

מהוט, מ-yes ומערוץ הספורט לא נמסרה תגובה.