הנציבות האירופית העניקה למדינות ארכה לעמידה ביעד הגירעון

הנציבות האירופית העניקה לצרפת וספרד ארכה של שנתיים על מנת שיוכלו לעמוד ביעד הגירעון ■ הנציבות נזפה בבלגיה על כך שהיא לא עושה מאמצים להפחת הגירעון שלה

הנציבות האירופית הודיעה היום (ג') באופן רשמי כי תעניק ארכה של שנתיים עבור צרפת, פולין, סלובניה וספרד על מנת להגיע ליעד הגירעון שנקבע על ידי האיחוד האירופי. בנוסף על כך, נזפה הנציבות בבלגיה על חוסר הנכונות שלה להעלות את המסים במדינה.

בהודעה של הנציבות נאמר כי מתן ארכה של שנתיים עבור צרפת על מנת לעמוד תואמת את התוכנית של ממשלת צרפת להגיע ליעד גירעון של 3.9% מהתמ"ג ב-2013, 3.6% ב-2014 ו-2.8% ב-2015. אך הנציבות קראה לממשלה הפחית את היקף ההוצאות על מנת להתמודד עם בעיות תקציביות ולהפשיט את מערכת המס במדינה. הדברים של הנציבות דומים לדברים שנאמרו על ידי סוכנות דירוג האשראי S&P והבנק מהרכזי הצרפתי אתמול.

"בהתחשב בחוב הגדול ובעובדה שהוא ממשיך לגדול, ועצם כך שמדובר בדחייה השנייה של מועד ההגעה ליעד הגירעון, על ממשלת צרפת להצמד לתקציב שהוכן לשנת 2013, ולבצע תוכניות איחוד גדולות בשנים הקרובות", נאמר בהודעה של הנציבות.

נציבות האיחוד האירופי נזפה, כאמור, בבלגיה והביעה חשש שהיא תהיה מהדינה הראשונה שתספוג קנס בעקבות הסירוב שלה להעלות מסים ולקצץ בהוצאות במטרה להקטין את הגירעון התקציבי. הנציבות קבעה כי על בלגיה להגיע ליעד גירעון של 2.7% מהתמ"ג עד סוף השנה הנוכחית.