הרבעון הראשון של 2013 - הטוב ביותר עבור הבנקים אי פעם

דוח של ה-FDIC מציין כי הרבעון הראשון של 2013 היה הרבעון הטוב ביותר אי פעם עבור הבנקים בארה"ב ■ אך לא הכל ורוד על פי הדוח: רק חצי מהבנקים דיווחו על עלייה ברווחים

התאגיד הפדראלי לביטוח פקדונות הודיע היום כי הרבעון הראשון של השנה היה הרבעון הטוב ביותר אי פעם עבור הבנקים בארצות הברית. בתאגיד טוענים כי הסיבה לעלייה ברווחים הינה גידול בהכנסות מעמלות, וצמצום ההפסדים מהלוואות "רעות", כך מדווח סוכנות הידיעות AP.

התאגיד הפדראלי, שהינו סוכנות של הממשל האמריקאי שנועד לבטח את פקדונות הלקוחות, מדווח כי ענקף הבנקאות במדינה רשם הכנסות של 40.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, גידול של 15.8% מה-34.8 מיליארד דולר שהבנקים הרוויחו ברבעון המקביל אשתקד.

אך למרות הנתון החיובי, הדוח של ה-FDIC מצביע על תמונה מעורבת עבור ענף הבנקאות בארצות הברית. על פי הדוח, רק חצי מהבנקים בארצות הברית רשמו עלייה ברווחים ברבעון הראשון של 2013 לעומת מספר הבנקים שדיווחו על עלייה ברווח ברבעון הראשון של 2012. מדובר על היחס הנמוך ביותר מאז 2009.

הדוח מציין כי לראושנה מזה מספר רבעונים, נרשמה ירידה בהיקף ההלוואות שהעניקו הבנקים, והרווח מהריביות ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה 7 שנים.