אחרי החרקירי

במקום לחכות לבורסת תל אביב, אפשר לנייד את הכסף למקומות אחרים - אפשר לחפש הזדמנויות במניות היפניות שקצת תקנו למטה

בעוד בישראל דנים אם הארכת שעות המסחר בבורסה תעיר אותה מתרדמתה או רק תגרום לתזוזה קלה של בהונות רגליה, בורסות העולם ערניות ומעניינות. דעתנו ביחס לבורסה בתל אביב היא שהארכת שעות המסחר לא תתרום משום שמדובר באקט מלאכותי שאין לו עניין עם כדאיות ההשקעה במניות כאן. למשקיעים זרים לא הפריע להשקיע כאן בכל שעה, כאשר זה עניין אותם. היום זה לא מעניין אותם וגם את המשקיעים המקומיים, שבכל מקרה יעדיפו לסיים את יום העבודה מוקדם. מכיוון שיש הצדקה לחוסר העניין בייחס להרבה מניות הכלולות במדד תל אביב 25, הארכת שעות המסחר תגרום בעיקר להוצאות מיותרות לבתי ההשקעות וכו'. אם תרצו, עוד זמן לעינוי הסיני.

ואם כבר סיני, אז נלך מזרחה ליפן. שם יש לנו דוגמא לבורסה שהייתה בתרדמת ארוכה, התעוררה בחדוות עליות ולאחרונה נזכרה שיש גם מה שנקרא תיקון. אבל, האנרגיה שנאגרה בה במהלך התרדמה ארוכת השנים לא תיעלם באחת ולכן אפשר לחפש הזדמנויות במניות היפניות שקצת תקנו למטה.

קומבינציה יפנית

בתיק קניון המניות הגדלנו אחזקה ב-MFG . המניה שהייתה ב-4.5 דולר קרובה לממוצע הנע ל-200 יום וזו הזדמנות טובה להצטייד. סביר שאם תסתובב ותעלה, תצליח לפרוץ את ההתנגדות ב-4.5 ולהמשיך לטפס.

מניה אהובה שלא יכולה להיכנס לתיק קניון המניות מטעמי סחירות היא FRCOY, חברת האם של יוניקלו, מותג האופנה הפופולארי והמתפתח. הירידה שלה ל-34 דולר נתנה הזדמנות להעמיס כמו קניות ב-SALE. לדעתנו, חוסר הסחירות לא צריך להדאיג את מי שקונה את המניה כהשקעה בתזמון טכני טוב. מדובר בחברה גדולה וחשובה מאוד שעיקר המסחר בה מתרחש בבורסה של טוקיו.

עוד מניה של חברה יפנית שנראה שזוכה לקאמבק היא מניית סוני, SNE. ירידות השערים האחרונות הצניחו אותה מ-22.9 דולר לאזור ה-20 דולר, הנחה קטנה למי שחיכה להזדמנות להיכנס למניה.

ונסיים ב-EWJ, ה-ETF הסחירה ביותר להשקעה ביפן. זו ירדה מ-12.26 דולר ל-10.8 ופגשה את הממוצע הנע ל-89 יום. נראה שניתן לצפות לתמיכה ברמות האלו.

אז במקום לחכות לבורסת תל אביב שתתעורר, אפשר לנייד את הכסף למקומות שבהם דברים זזים. גם השוק האמריקאי ממשיך להיות מעניין וצפוי להיות כזה בשנים הקרובות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.