מה שטוב לבקהאם, לא טוב לניימאר?

הרכש החדש של ברצלונה חתם על הסכם בלעדי לשיווק זכויותיו המסחריות ברחבי העולם עם מי שמשמש כאחד מאנשי יחסי הציבור של בקהאם

עוד לפני ששיחק דקה אחת על המגרשים באירופה, ניימאר, הרכש הטרי של ברצלונה, הוא אחד משחקני הכדורגל בעלי היכולת המיתוגית הגבוהה ביותר בכדורגל הגלובלי. כך לדוגמא, המגזין sportspromedia בחר בברזילאי בשנה שעברה כ"ספורטאי עם הפוטנציאל השיווקי הגבוה ביותר בעולם".

למרות שהוא רק בן 21, לחלוץ כבר יש לא פחות מ-10 ספונסרים אישיים, כולל חברות בינלאומיות גדולות כגון נייקי, פולקסווגן ויוניליוור, שהפכו אותו כבר מזמן למולטי-מיליונר (על-פי המגזין "פראנס פוטבול", הוא מכניס כ-26 מיליון דולר בשנה, כשרק שליש מתוך סכום זה משכרו ככדורגלן, והיתר ממפרסמיו).

אלוף המיתוג ההיסטורי של הכדורגל העולמי הוא בלי ספק דייויד בקהאם, שהצלחתו המסחרית הפכה אותו לכדורגלן העשיר בעולם, בשל הסכמי הפרסום המאסיביים בהם היה מעורב במהלך השנים. כעת, בתזמון מושלם לאחר פרישתו של הקשר האנגלי, ניימאר הולך בעקבותיו וממשיך לעשות מאמצים להגדיל את הונו האישי: חתם על הסכם בלעדיות למכירת הזכויות המסחריות שלו (מחוץ לברזיל), עם סיימון אוליברה, אחד מאנשי יחסי הציבור של בקהאם.

על-פי סוכנות הידיעות "בלומברג", אוליברה הוא הבעלים של חברת השקעות הספורט החדשה Doyen Global, שחתמה עם ניימאר על חוזה בלעדי עד 2017, במסגרתו היא תחפש עבורו מפרסמים ברחבי העולם. Doyen Global היא חלק מקרן הגידור הלונדונית Doyen Group. "המטרה הראשונית שלנו תהיה לבנות את הפרופיל של ניימאר ברחבי אסיה, שם אנחנו מאמינים כי קיים מקום גדול לצמיחה", אמר אוליברה. אגב, אוליברה יישאר בינתיים חלק מהצוות של בקהאם.

כזכור, ניימאר נרכש על-ידי ברצלונה, ששילמה עבורו לסנטוס הברזילאית סכום התחלתי שמוערך בתקשורת העולמית ב-28 מיליון אירו. בסנטוס טוענים כי מיום הבכורה של ניימאר בקבוצה הבוגרת של המועדון ב-2009, הכנסות הקבוצה קפצו פי שלושה ומסתכמות ב-95 מיליון דולר; בנוסף, מספרי האוהדים שנרשמו כחברי מועדון צמח מ-17 אלף ל-65 אלף.