סימני משבר? רק 5,000 גיוסים להוט מובייל במאי

זאת למרות המבצעים האגרסיביים שמציעה החברה ■ גולן טלקום ניצבת בראש טבלת הניודים במאי עם 12 אלף ניודים

סימנים ראשונים למשבר בהוט מובייל? בחודש מאי גייסה החברה אלפים בודדים של מנויים, ונראה כי הסיכוי שהיא תצליח לממש את תוכניותיה להגיע לעד מיליון וחצי מנויים סלולריים הולך וקטן.

מנגד, המתחרה גולן טלקום הצליחה לגייס מספר הגבוה פי שניים ויותר -12,371 מנויים נטו - מה שמציב אותה בראש טבלת הגיוסים בחודש שחלף. אחריה ניצבת יופון שגייסה 3,137 מנויים נטו.

נציין, כי למרות שהוט מובייל שיווקה לאחרונה מבצע אגרסיבי של 49 שקל ל-4 חודשים, חלה צניחה מובהקת בגיוסים של החברה בחודשים שעברו מאז עזב המנכ"ל הקודם, יעקב נדבורני. האחרון עזב בינואר, אז גייסה החברה 25 אלף מנויים נטו, ואילו כעת כאמור, הגיעה לשפל חסר תקדים של 4,937 אלף מנויים.

סיבה נוספת לכישלון היא השינויים הארגוניים שהחברה מבצעת, ביניהם גם המעבר מאזור איירפורט סיטי ליקום, שלווה בפיטורים רבים של עובדים כולל אנשי מכירות ושירות.

כמו כן, נראה כי החברה כשלה בניסיון לחבר בין האינטרנט לסלולר, לאחר שרשמה גיוסים נמוכים למבצע שבו הציעה שירות של ספק אינטרנט בקצב של 100 מגה בשקלים בודדים לחודש. כך, שלפי ההערכות, כדי לחזור לקצב גיוס של 20-30 אלף מנויים בחודש הוט מובייל צריכה להשיב את המומנטום שאיבדה בחודשים האחרונים, וזו משימה מאוד לא פשוטה.

חודש שלישי ברציפות

בקרב חברות הסלולר הוותיקות, פלאפון רושמת חודש שלישי רצוף של שיא בנטישות - 9,051 אלף מנויים. פרטנר ניצבת אחריה עם 7,361 אלף מנויים נוטשים, וסלקום עם 2,283 נוטשים.

כמו כן, בקרב חברות הסלולר הווירטואליות נראה כי רמי לוי ממשיך לאבד מנויים בקצב גבוה יחסית, לאחר שאיבד בחודש שעבר 1,896 מנויים. הפעילות הסלולרית של לוי מבחינת ניודים נמצאת במצב קשה, וייתכן כי הניסיון שלו למכור ציוד קצה הוא חלק מהתוכנית להשאיר בחיים את הפעילות הסלולרית.

התניידות לקוחות הסלולר
 התניידות לקוחות הסלולר