"בעקבות העליות במניות, הגיע הזמן לממש חלק מההשקעה"

שי לוי מיובנק חוזר למדור אחרי שהמניות שעליהן המליץ רשמו תשואות דו-ספרתיות, וממשיך להעדיף את שוק המניות בארה"ב

לקראת סוף 2012, בפעם הקודמת שהתארח במדור שי לוי, מנהל השקעות ביובנק, הוא ציין כי "האפיק המנייתי הוא האפיק האטרקטיבי יותר כיום, למי שיכול לעמוד בתנודתיות". לגבי השוק המקומי הוא ציין כי עיקר האפסייד נמצא "בעיקר במניות השורה השנייה".

במבט לאחור, מאמצע דצמבר האחרון ועד כה, התשואה של מדד ת"א 75 מסתכמת בכ-8%, לעומת ירידה של כ-1% במדד המעו"ף. לוי מציין כי "בעקבות העליות האחרונות שרשמו חברות רבות מהמניות הבינוניות, חלקן הניבו עליות דו-ספרתיות נאות והן קרובות למחירן ההוגן. לכן, ההעדפה כיום היא לממש חלק מהשקעה זו".

בהתאם לכך, את הרכיב המנייתי בארץ מקטין לוי מ-20% ל-15%, כאשר חלק מהמניות הגדולות שהוא ציין הציגו מאז תשואה דו-ספרתית נאה. מבין אלה, לוי ממליץ למכור את מניית בזק, שעלתה 14% כחלק מהמגמה החיובית שממנה נהנה סקטור התקשורת באחרונה, על רקע האיומים הקיימים בפניה בדמות הקמת שוק סיטונאי, מיזם הסיבים של חברת החשמל והמשך הרגולציה בתחום הטלוויזיה.

עוד מניות שבלטו בתשואה נאה הן אלה של חברות הנדל"ן גב ים ושיכון ובינוי, אחד משני ענפי ההשקעה שציין לוי בביקורו הקודם במדור לצד מניות הבנקים, עם עליות דו-ספרתיות של 19%-20%. כעת ממליץ לוי לממש את הרווחים במניית גב ים, ואומר כי "בעקבות מהלך העליות במניה, הצטמצם הדיסקאונט בה". לתיק ההשקעות המקומי הוא מוסיף את מניות אלון רבוע כחול ואלרוב ישראל.

באשר לחלק המנייתי שמעבר לים, בפעם הקודמת העניק לוי עדיפות להשקעה בשוק האמריקאי, וכעת הוא מציין כי "אנו ממשיכים בהעדפה זו, בעיקר לחברות הערך, על אף מהלך עליות גדול שהיה בהן לאחרונה. הסיבה לכך היא שמשקיעים רבים שחששו להיחשף לשוק המניות מתחילים להתייאש מהעובדה שאין תשואה של ממש באפיקים הסולידיים. כך, חברות ערך אלו, שמאופיינות ביציבות בדוחות הכספיים ובתשואת דיבידנד נאה, מהוות להם מעין תחליף".

עוד מציין לוי כי "מכפילי הרווח בחברות אלו אינם נמוכים, אך תשואת דיבידנד של 3%-5% בשנה היא לא דבר של מה בכך בעולם התשואות האפסיות באג"ח בארה"ב".

לגדר החשיפה לשוק היפני

לוי גם מתייחס לשוק היפני, שבאחרונה עובר טלטלה עם ימי מסחר דרמטיים ששיאם היה ירידה יומית של 7.3% במדד הניקיי, אחרי נסיקה של 80% מנובמבר 2012. "השוק היפני עשה מהלך עליות מדהים בחודשים האחרונים, בעקבות צעדי ההרחבה הכמותית המאסיביים", הוא אומר, "גם אצלי השוק הזה היה מתחת לרדאר, ועדיין קשה לי לתת המלצה עליו כיוון שאין לדעת אם הצעדים האלו יצליחו, עקב בעיות מבניות רבות.

"למי שבכל זאת שוקל השקעה בשוק המניות היפני, עדיף לעשות זאת דרך תעודת סל שקלית שמנטרלת את המטבע היפני, כיוון שבדרך כלל מדובר בהשקעה הופכית", הוא מוסיף, "למשל, בתקופה הזו של העליות בשוק היפני, הין ירד בחדות, כך שמי שלא גידר את החשיפה למטבע כמעט שלא נהנה מהן".

את רכיב האג"ח הקונצרניות מותיר לוי על 25%, ומציין כי "ניכר שקשה למרווחי התשואה מול האג"ח הממשלתיות להמשיך להצטמצם. ההמלצה היא להמשיך להחזיק בדירוגי ה-A, תוך התמקדות במח"מ קצר יחסית".

לוי מציין בין השאר את סדרה ה' של אפריקה נכסים, שהציגה תשואה מרשימה של כ-10%, וכעת ממליץ למכור אותה. "לאחר מהלך העליות האחרון, פרמיית הסיכון הצטמצמה בצורה מהותית", הוא מסביר.

לוי מוסיף לתיק את סדרה ב' של בזן, ומציין כי "אמנם מדובר בחברה בעלת מינוף גבוה ותלות במרווחי הזיקוק, אך תחילת פעילות המתקן החדש לייצור דלק נקי ותחילת זרימת הגז הטבעי אמורים לשפר את רווחיות החברה במאות מיליוני דולרים בשנה".

לגבי האפיק הממשלתי, לוי ממשיך להמליץ על החזקה של 30% מהתיק, בחלוקה שווה בין האפיק השקלי וצמוד המדד. את המח"מים הוא ממליץ לקצר באפיק השקלי מ-4 ל-3 שנים, ובצמוד המדד מ-7 ל-5 שנים. את הקיצור הוא מסביר ב"חשש מהמשך נתונים טובים במשק האמריקאי, שיביאו לעליית תשואות ולירידת שערים באג"ח ממשלת ארה"ב".

לוי מציין כי "יתרה של 15% מהתיק תשמש למזומן, בניסיון לאתר נקודות כניסה נוחות יותר לשוק המניות ולאג"ח הקונצרניות".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו ההמלצות של שי לוי
 מה עשו ההמלצות של שי לוי

תיק ההשקעות של שי לוי
 תיק ההשקעות של שי לוי