צפו: דנקנר, הרב פינטו ואלשטיין בהילולה בניו-יורק

דנקנר הציע אתמול מתווה חדש להסדר חוב עם מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות ■ מה היה בהילולה בבר-המצווה של הבן של הרב, ש"שיכנע" את אלשטיין לפתוח את הכיס? ואילו תשבוחות קיבל דנקנר מהמשתתפים בעלי "הכיסים העמוקים"?

כידוע, אתמול הציע איש העסקים נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, מתווה חדש להסדר חוב למחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות, שעיקרו הזרמה של 640 מיליון שקל במזומן.

מה שבין השאר איפשר לדנקנר להציע את הסכום הזה, זו הסכמה בינו לבין המיליארדר הארגנטיני אדוארדו אלשטיין, שהושגה לאחר מו"מ אינטנסיבי של מספר ימים שהחל בחגיגת בר-המצווה של בנו של הרב יאשיהו פינטו בניו-יורק - ששניהם נכחו בה.

באותה חגיגה, שהוגדרה כ"מפגן כוח של הרב פינטו", הרב הלל את דנקנר ואת פועלו, וגם המשתתפים הנוספים באירוע - "יהודים נכבדים מארה"ב" בעלי כיסים עמוקים - דיברו בשבחו של דנקנר והסבירו לאלשטיין את הכדאיות בהשקעה באי.די.בי.

נסיים באנלוגיה היתולית, אם תרצו: האינטרס של הכלה (דנקנר) שבאה עם נדוניה גבוהה (החוב של אי.די.בי) - ידוע. אבל מה יש לחתן אטרקטיבי (אלשטיין) לחפש ב"משפחה" כזו - עדיין לא ממש ברור ומוחלט. עוד משהו שלא ברור עדיין, הוא מהו גובה הצ'ק אותו יצטרכו לרשום האורחים, כלומר הציבור מחזיקי האג"ח, על השידוך הזה. מה שבטוח, היא עוצמת כוחו של הרב פינטו.

צפו בשלל הברכות שהורעפו על דנקנר בהילולה המשותפת לדנקנר, אלשטיין והרב פינטו - ש"שיכנעו" את אלשטיין לפתוח את הכיס.