דנקנר מציע למחזיקי אג"ח IDB אחזקות 640 מ' ש' במזומן

נוחי דנקנר הציג במוצ"ש את המתווה המשופר למחזיק האג"ח של IDB אחזקות ■ 375 מ' ש' מתוכם יוזרמו לקופת החברה ביום החתימה ע"י דנקנר ואלשטיין ■ 165 מ' ש' יחולקו מקופת החברה, ואילו ה-100 מ' הנותרים יחולקו תוך 2-4 שנים

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, עולה להתקפה. דנקנר הציג במוצ"ש מתווה חדש להסדר חוב למחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות , זאת לאחר שהאחרונים הודיעו לפני כשבוע כי הם זונחים את המתווה אליו הגיעו עמו ועם שותפו איש העסקים אדוארדו אלשטיין, לטובת הסדר חוב משותף עם נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח, שעיקרו לקיחת השליטה בחברה מידיו.

הרכיב המשמעותי ביותר במתווה להסדר החוב החדש הוא המזומן העומד על כ-640 מיליון שקל. 375 מיליון שקל מתוכו, יוזרם ישירות לאי.די.בי אחזקות ביום החתימה על ההסדר על ידי דנקנר ואלשטיין, 165 מיליון שקל יחולקו מתוך קופת המזומנים של החברה (בה שוכבים כ-185 מיליון שקל), ו-100 מיליון השקל הנותרים ישולמו בין שנתיים לארבע שנים, בתשלומים של כשליש בכל שנה.

זאת ועוד, רכיב האקווטי שיקבלו מחזיקי האג"ח של החברה בהסדר, יעמוד על 10% מהון המניות של אי.די.בי אחזקות ו-10% נוספים מהון המניות של אי.די.בי פתוח.

במסגרת המתווה הנ"ל תונפק למחזיקי האג"ח סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 700 מיליון שקל, עם ריבית שנתית של 5% צמודת מדד, שתיפרע בין השנים 2017-2021.

בנוסף, התחייבה החברה להנזיל את אי.די.בי פתוח בהיקף של 400 מיליון שקל זאת באמצעות הזרמת כסף חדש לחברה, ככל הנראה ע"י הכנסת משקיע נוסף לחברה, ו/או מכירת חלק מכלל ביטוח. החברה מציינית שבנוסף למתווה הזה, יצא לדרך תהליך המיזוג בין דסקונט השקעות לבין כור וזאת על מנת "לחזק את דסק"ש מבלי לפגוע בנושיה של כור".

במסגרת המיזוג, אי די בי פיתוח צפויה לממש את החזקותיה הישירות במניות כור. יצוין, כי במסגרת מהלך זה סביר כי ייעשה שימוש ביתרות הנזילות של כור וכן סביר כי ימומשו חלק מההחזקות במניות הבנק קרדיט סוויס.

בהקשר לכך נציין כי בימים אלו מנהלת אי.די.בי פתוח מו"מ עם קרן הפרייבט אקווטי - אדוונט, על מכירת חצי מהחזקותיה בחברה (27.5%) לפי שווי חברה של 4.5 מיליארד שקל. החברה דיווחה כי הקרן שלחה לה "מכתב כוונות" בנושא.

"אנו קוראים לכם לשוב באופן מיידי לשולחן הדיונים, לדון ולסכם את פרטי ההצעה החדשה ולהוציא לפועל הסדר על יסוד הצעה זו, אשר הינו במובהק ובבירור לטובת נושיה של החברה וכלל הנוגעים בדבר, ביחס לכל חלופה קיימת אחרת", נכתב בהודעה של אי די בי אחזקות.

נזכיר כי מחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות הם שיכריעו למעשה לגבי השליטה בחברה, זאת מאחר שאי.די.בי אחזקות היא חדלת פירעון זה כמה חודשים (החברה אינה משלמת את התחייבויותיה לבנקים ולמחזיקי האג"ח מאז השנה שעברה). מכאן יכולתם של האחרונים לפנות לבית המשפט ולבקש הכרזה על כינוס נכסים או פירוק, בטענה שההסדר שהציע להם דנקנר אינו מקובל עליהם, וכי החלופה המועדפת עליהם היא ההסדר שאליו הגיעו עם מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, או לחילופין לקבל את הצעתו החדשה של דנקנר.

ביום שישי דקות ספורות לחצות, פרסמו בצעד חריג אי.די.בי אחזקות והחברה הבת - אי.די.בי פתוח, את דוחותיהן הכספיים לרבעון הראשון של 2013. בהם הציגה לראשונה אי.די.בי פתוח "הערת עסק חי". נזכיר כי החברה האם נושאת "הערת עסק חי" כבר מרבעון שני 2012.

מקור בכיר באי.די.בי ציין בפני "גלובס" כי "גררנו אותנו לעניין משפטי, כל הדירקטוריון של אי.די.בי פתוח זועם על כך שהתרגיל שעשו הנציגויות (ההסכם המשותף אליו הגיעו מחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות ופתוח) הוא שגרם להערת "עסק חי" בדוחות החברה." זאת ועוד אותו גורם ציין כי ברגע שחל שינוי שליטה באי.די.בי פירושו שהבנקים יכולים להפעיל טריגר של פירעון מיידי של החוב כלפיהם, "מדובר בכל ההסכמים הבנקאים בקבוצה בהם קיים סעיף של שינוי שליטה."

אותו מקור סירב להתייחס לגבי תחילת המגעים עם נציגות אי.די.בי אחזקות בנושא ההצעה המשופרת הזו, ובתשובה לשאלה האם קיימת תקשורת בין החברה לאייל גבאי, המומחה הכלכלי בחברה מטעם בית השפט המחוזי, ומי שתווה את ההסכם בין שתי נציגויות האג"ח של הקבוצה, השיב כי "גבאי הוא אדם דתי, שומר שבת, ולכן טרם נוצר עמו הקשר."

בשורה התחתונה סיימה אי.די.בי אחזקות את הרבעון ברווח נקי של 130 מיליון שקל לעומת 315 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אי.די.בי פתוח סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 159 מיליון שקל, לעומת 342 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.