"במלחמת לבנון ה-2 המדינה לא תפקדה - ונוחי דנקנר עזר"

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "60 רקטות נחתו על מעלות - ונוחי פתח את סניף שופרסל בעיר" ■ "נוחי, אנחנו כאן, מודים לך על שנים של סיוע" ■ מפגינים מתגודדים מחוץ למסע"ת: "הון, שלטון, עולם תחתון!"

מרכז השלטון המקומי קיים היום (ג') מסיבת עיתונאים לתמיכה באיש העסקים נוחי דנקנר, שהועברה בשידור חי באתר "גלובס". באירוע התייצבו ראשי ערים מהצפון לימינו של דנקנר והודו לו על התמיכה בשנים האחרונות - בייחוד במלחמת לבנון השנייה.

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, פתח את המסע"ת היום ואמר שהוא רוצה "להודות לנוחי דנקנר על התרומה לפריפריה... אנו פה בידיעה ברורה שנספוג ביקורות על תמיכתנו בנוחי. אנו ניצבים כאן היום כדי לסייע ולא להרוס, לתמוך ולא לפרק, להוקיר... הסערה הציבורית בשבועות האחרונים בעניינו של נוחי הביאה אותנו ראשי הרשויות והארגונים החברתיים לקיים את האירוע הזה".

בוחבוט הוסיף כי "אי.די.בי תרמה מעל 418 מיליון שקל מאז 2006, בפרויקטים למען הקהילה. בנוסף לכך סייע דנקנר בשנים האחרונות לארגונים חברתיים, עמותות ומוסדות בסכומים לא מבוטלים. במלחמת לבנון השנייה, כמה אנשים ממרכז הארץ באו ושהו איתנו בימים קשים? אני זוכר שנוחי הגיע למעלות ביום קשה ופתחנו את שופרסל; נוחי אמר לי: אדון בוחבוט אנחנו לא מכירים ואני פותח את שופרסל במעלות גם כשיש הפגזות. 60 רקטות נחתו על מעלות - ואנחנו פתחנו את סניף שופרסל.

"נוחי, אנחנו כאן, מודים לך על שנים של סיוע; מאמינים שהסערה הזו תחלוף ואתה שוב תעמוד בראש אי.די.בי וביחד נמשיך לחזק את מדינת ישראל".

ראש עיריית עכו הוסיף כי "בימים הקשים של מלחמת לבנון השנייה רשויות המדינה לא תפקדו ומי שכן תפקד היה המגזר השלישי ונוחי דנקנר. הם עמדו שם עם מזון ועזרה לקשישים ומעוטי יכולת. עמידתו האיתנה באותו חודש קשה - ובעכו היו טילים והרוגים ופצועים... היו מעט אנשים שעזרו ונוחי היה בראשם. נוחי הבטיח לי שימשיך לסייע אחרי המלחמה. ומיד אחרי המלחמה ישבנו; לא האמנתי שהוא יתקשר אלי אבל הוא הרים אלי טלפון והזמין אותי אליו למגדלי עזריאלי. ישבנו שם ותכננו מרכז ספורט עצום. היום במרכז הזה יש ערבים ויהודים, אלפי ילדים מדי יום שמתאמנים ומשחקים. היום אני עומד כאן כחבר לשעת צרה. מי אלה כל הגאונים שרוצים להחליף אותו? תושבי עכו ואני בשמם מודים לו על כל מה שהוא עשה".

אתמול פנה דנקנר למרכז השלטון המקומי וביקש לבטל את האירוע כיוון ש"ישנם גורמים העלולים לתת לרצון הטוב והאותנטי שלכם פרשנות צינית ולא נכונה".

נציגי הרשויות המקומיות ביטלו את צעדת התמיכה שהייתה מתוכננת מבית סוקולוב בת"א לעבר מגדלי עזריאלי, אך מקיימים כאמור את המסע"ת. זאת, נוכח התרומות של דנקנר וקבוצת אי.די.בי לרשויות המקומיות לאורך השנים, שלפי מרכז השלטון המקומי הסתכמו בכחצי מיליארד שקל.

מחוץ לבית סוקולוב בו נערכה מסיבת העיתונאים התגודדו מספר מפגינים שמחו על האירוע וצעקו: "זה הכסף שלנו! הון, שלטון, עולם תחתון!". הם קראו לבוחבוט ואמרו: "שלמה, שלמה, צא החוצה - נוחי דנקנר ייתן לך עוגה".