עבודות שירות וקנס בסך 200 אלף שקל לרו"ח דורון פרימוביץ

הורשע כי תיאם עם רו"ח יאיר רבינוביץ' את גובה ההצעה שתוגש בהתמחרות לרכישת נכסים של "המשביר הישן" במסגרת כינוס, ובתמורה שילם לו 50 אלף דולר‏

‎‎רו"ח דורון פרימוביץ ירצה חודשיים עבודות שירות וישלם קנס של 200 אלף שקל, בעקבות הרשעתו בהסדר כובל תוך הפרת חוק ההגבלים העסקיים בפרשת רו"ח יאיר רבינוביץ' - כך קבע אמש (ב') בית המשפט המחוזי בירושלים, שגזר את דינו של פרימוביץ לאחר שזה הורשע בעקבות הודאתו בהסדר טיעון.

פרימוביץ הודה כי חברת "מפעלי ארזים יזמות ובנייה" הייתה בבעלות של חברת "מפעלי ארזים לריהוט". פרימוביץ היה מנהל ובעל מניות בחברה-הבת וכן שימש מנכ"ל החברה האם, והיה מקבל ההחלטות המרכזי בשתי החברות.

פרימוביץ הגיש הצעה, במשותף עם חברה שרבינוביץ' היה ממנהליה, לרכישת חלק מנכסי חברת "המשביר הישן", ואף השתתפו בהתמחרויות על אותם נכסים.

לפני שהגיעו להתמחרות נפגש פרימוביץ עם רבינוביץ' ושותפו והגיע עמם להסכם, שלפיה לא יציעו רבינוביץ' ושותפו הצעה גבוהה יותר מההצעה הראשונית שהוגשה על-ידם. בתמורה התחייב פרימוביץ שאם "ארזים יזמות" תזכה בהתמחרות ותרכוש בפועל את הנכס, הוא ישלם לרבינוביץ' ושותפו סכום כסף שינוע בין 50 ל-150 אלף דולר.

‏בסופו של דבר הוכרזה "ארזים יזמות" כזוכה בהתמחרות, במחיר של 2.25 מיליון דולר.

רבינוביץ' ושותפו לא הביאו לידיעת המפרקים את דבר קיומו של ההסדר ואת הפגישה המקבילה ביניהם. פרימוביץ' אכן שילם כפי שהתחייב סך של 50 אלף דולר, בתוספת עלויות המס של 49 אלף שקל נוספים.

פגיעה באמון הציבור

‏‎‎השופט משה יועד הכהן קבע בגזר דינו כי "אין ספק כי משמעות ההסדר שנעשה על-ידי פרימוביץ עם מנהלי החברה האחרים פגעה באינטרס הציבורי, של קיום התמחרות חופשית ובלתי מתואמת במסגרת הליכי כינוס נכסים.

"לא מדובר רק בעניינם הפרטי של הצדדים להתמחרות. מדובר בהליך שהוא חלק מהליך משפטי של פירוק, המתנהל בהוראת בית משפט ובפיקוחו. האינטרס הציבורי הוא שבמכירת נכסיה של חברה בפירוק תושג התוצאה המיטבית לנושים, שממילא יוצאים בדרך כלל חסרים וניזוקים מבחינה כלכלית.

‏"קנוניה בין מתחרים בהתמחרות, שמטרתה להקטין את התמורה שתתקבל במסגרתה עבור הנכסים, מעבר לנזק הכלכלי הגלום בה לנושים, חותרת גם תחת אמון הציבור במוסד הפירוק המתנהל בחסות בית המשפט, וגם במוסד כינוס הנכסים המתנהל במסגרת הליכי הוצאה לפועל. לפיכך, הקנס צריך להיות גם בעל מימד עונשי עצמאי". (ת"פ 9865/10/12).