הטיפ היומי: יש עוד מקום לעלייה במניית סודהסטרים?

חברת סודהסטרים מישראל עוסקת בייצור מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים ■ החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר ■ מה צופים לה ב-JP מורגן?

חברת סודהסטרים מישראל עוסקת בייצור מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר (סימול: SODA ).

מאז פרסום דוחות החברה לרבעון הראשון של השנה, מניית סודהסטרים רשמה עלייה דו-ספרתית. מתחילת השנה המניה הוסיפה לערכה 53%, בעוד מדד S&P 500 עלה במקביל ב-15%.

נכון לעכשיו, אנו סבורים כי המניה כבר לא זולה. בסתיו שעבר, כשהמניה נסחרה במכפיל רווח של 12.8, חשבנו שבשוק לא מתמחרים נכון את הצמיחה והשיפור בארה"ב. אנו עדיין חושבים, כי ייתכן אפסייד נוסף ביחס לתחזית הרווח הנוכחית שלנו, אך ניתוח עכשווי מראה שהתמחור העדכני כולל את הרווחיות והצמיחה בארה"ב.

החברה ערכה באחרונה יום אנליסטים, והנהלתה סיפקה עדכונים בנוגע ליעדי החברה בטווח הארוך. החברה צופה שהכנסותיה יגיעו לרמה של 1 מיליארד דולר בסוף שנת 2016. הדבר משקף צמיחה שנתית ממוצעת בשיעור של 23% במהלך השנים הקרובות, בעוד היעד הקודם היה צמיחה של 20% בממוצע לשנה. בעוד לא נוכל לדעת בוודאות אם סודהסטרים תצליח להשיג את היעד הזה, הוא מוסיף סיכון מסוים בביצועי החברה, בעיקר כשאנו צופים האטה בצמיחה בהכנסות מאירופה.

אנו מניחים צמיחה בקצב שנתי של 5% במערב אירופה, על רקע הירידה הצפויה לאורך הזמן בתועלת שמניב המעבר למכירות ישירות באזור זה. אנו גם צופים שב-CEMEA (מרכז אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ואסיה-פסיפיק הצמיחה תהיה בקצב שנתי של 20% בשנים הבאות.

בהתאם, בדקנו מה צריך להיות שיעור הצמיחה באמריקה על מנת להגיע לשיעור צמיחה כולל של 23%. אזור אמריקה יתרום להערכתנו 45% מהכנסות החברה ב-2014, ויש צורך בצמיחה שנתית של 40% באזור זה. לא מדובר בעניין בלתי סביר, אך הדבר יהפוך ליותר קשה עם הזמן.

אנו מורידים את ההמלצה שלנו מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". אנו מעריכים שהחברה תמשיך להציג ביצועים טובים מהצפוי בהכנסות וברווח, אך מעריכים שהדבר כבר מתומחר במניה בנקודת זמן זו. המניה נסחרת כיום במכפילים גבוהים בהרבה מהמכפילים ההיסטוריים שלה, ובשווי הנוכחי של סודהסטרים אנו רואים אפסייד מוגבל בשלב זה. מחיר היעד שלנו למניית סודהסטרים הוא 70 דולר - גבוה רק מעט ממחירה הנוכחי.

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן