הטיפ היומי: חברת תקשורת זרה שעשויה לזנק ב-23%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על Tele2 AB, הנסחרת בבורסה של שבדיה, בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 100 קרונות

חברת התקשורת Tele2 AB מספקת שירותי תקשורת קווית, סלולרית ואינטרנט באמצעות מספר מותגים בכמה מדינות. החברה נסחרת בבורסה של שבדיה (סימול: TEL2B:SS), ושווי השוק שלה הוא כ-37 מיליארד קרונות שבדיות (כ-5.6 מיליארד דולר).

אנו רואים פוטנציאל לאפסייד בשוק הסלולר השבדי, שהוא שוק המובייל החזק ביותר בגוש האירו. בנוסף, אנו צופים אפסייד שקשור להתרחבות שולי הרווח בפעילות בנורבגיה ולהגדלת נתח השוק בקזחסטן. הצפי שלנו ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מיסים, פחת והפחתות) לשנים 2014-2015 גבוה כרגע ב-2%-5% ביחס לקונצנזוס האנליסטים.

שוק הסלולר בשבדיה הוא שוק הסלולר היחיד שצומח באירופה. הצמיחה בו היא כ-1.7%, בעוד הממוצע האירופי עומד על ירידה של 8.8%. התמחור בשוק יציב, למרות שהיו באחרונה שינויים בתעריפים של החברות 3, Telia ו-Telenor. ישנה סבירות נמוכה לקונסולידציה בשוק, אך תרחיש כזה עשוי להוסיף אפסייד של עוד 10 קרונות למניית Tele2.

בכל הקשור לנורבגיה, אנחנו מצפים ששולי הרווח יתרחבו משיעור של 2% בשנת 2013 ל-17% ב-2014 ול-20% ב-2015. זאת על רקע הגידול בנתחי השוק של החברה במדינה, וכן בעקבות יציאה מהסכמי נדידה יקרים.

בקזחסטן אנו צופים ש-Tele2 תכפיל את הכנסותיה במהלך השנתיים הבאות. אם החברה תצליח לחזור על המסלול שעשתה ברוסיה, הרי קזחסטן תוכל להוסיף ל-EBITDA של Tele2 עוד כ-1 מיליארד קרונות תוך חמש שנים.

בשוק הסלולר ההולנדי אנו רואים סיכונים. נושא הנדידה אינו ברור שם, ולהערכתנו השקעה ברשת סלולר הולנדית ללא הסכם נדידה לאומי תפגע בשווי. עם זאת אנחנו מעריכים שזו לא תהיה האסטרטגיה שבה תנקוט Tele2. להערכתנו, היא תמזער את השקעותיה ובעתיד תמכור את התדרים שלה.

בחישוב השווי לחברה, אנו לוקחים בחשבון של-Tele2 יש צמיחה גבוהה יותר ב-EBITDA - אנו מצפים לצמיחה שנתית של 12%-15% לעומת 9% אצל המתחרות. לפיכך אנו מחשבים לפי מכפיל 7 של EV/EBITDA לשנת 2013 (לעומת מכפיל 5 למתחרות). אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-72 קרונות ל-100 קרונות - פרמיה של כ-23% על מחירה הנוכחי, ומעלים את ההמלצה מ"תשואת חסר" ל"תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס