מנכ"ל אינטל: נעסיק את רוב עובדי מפעל מיקרון בישראל

בריאן קרזניץ': "אני לא מאמין שיש במפעל 1,800 מועסקים של מיקרון... אני מאמין שיש שם הרבה פחות מחצי, ואם יתנו לנו את הבניין נהיה מעוניינים במרביתם"

לראשונה מתייחס גורם רשמי באינטל לכוונותיה של ענקית השבבים בנוגע לפעילות מיקרון בישראל. "אני לא מאמין שיש שם 1,800 מועסקים של מיקרון", התייחס מנכ"ל אינטל החדש בריאן קרזניץ', בביקור במרכז הפיתוח בחיפה לפרסומים על כך שאינטל מעוניינת לקבל בחזרה את השטח עליו יושב המפעל של מיקרון בקרית גת (מפעל ה-FAB 18 לשעבר של אינטל), ולפטר את רוב עובדיו, "אני מאמין שיש שם הרבה פחות מחצי, ואם יתנו לנו את הבניין נהיה מעוניינים במרביתם".

בכך מאשר קרזניץ' את ההערכות כי אינטל מתכוונת להעסיק, לפחות לתקופה של שנה-שנתיים, 600-700 עובדים מהמפעל של מיקרון. העברת המפעל של מיקרון לידי אינטל, אם תתבצע, תחייב את אינטל להמשיך בפעילות של המפעל במשך כשנה-שנתיים, ולאחר מכן, מכיוון שיתכן והפעילות המקורית של אינטל תתרחב, יתכן והעובדים יקלטו בפעילות ייצור אחרת של אינטל בישראל.

אינטל, שהגישה לפני מספר שבועות בקשה למיקרון לקבל בחזרה את השטח, תיעזר בנכס בכדי להרחיב את הפעילות כאן ולהיות ממוצבת טוב יותר לקראת האפשרות להקים בישראל את המפעל הבא ב-2014.

עובדי מיקרון בישראל הפגינו היום מול שערי המפעל במחאה על כוונותיה של אינטל.