ארדואן מתעלם מהמפגינים: "נמשיך לבנות בכיכר טקסים"

ראש ממשלת טורקיה ישוב הלילה לאיסטנבול, ולקראת חזרתו הוא ממשיך להתריס אל מול המפגינים ■ ארדואן אמר במסיבת עיתונאים בטוניסיה כי אינו תומך בקו הפיוס וההתנצלות שנקטו חלק מבכירי משטרו

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שנמצא בביקור בטוניסיה, כינס מסיבת עיתונאים שבה התייחס להמשך המחאה נגד ממשלתו. ארדואן הבהיר כי הפגנות ההמונים לא ישנו את תוכניותיו להמשיך בבנייה בכיכר טקסים באיסטנבול, התכנית שעוררה מלכתחילה את גל ההפגנות.

ארדואן, שהמריא שלשום לביקור מתוכנן של יומיים במרוקו ובטוניסיה, פינה בימים האחרונים את הבימה לגורמים אחרים בממשל, שיגיבו על המהומות שמשתוללות ברחבי המדינה. סגנו של ארדואן בולנט ארינץ' אמר שלשום שהוא מתנצל על הכוח שהפעילו אנשי המשטרה נגד המפגינים בכיכר באיסטנבול וציין כי ההפגנות היו לגיטימיות במסגרת החוק הטורקי. הנשיא הטורקי עבדאללה גול אף טען שצריך לשקול מחדש את החוקים שמפלגתו מקדמת.

ארדואן, שיחזור הערב לטורקיה, משמיע קו שונה לחלוטין מהקו המפוייס של עמיתיו לשלטון. לשאלת הכתבים, השיב ארדואן כי מי שעודד את ההפגנות האלימות אלו קבוצות אינטרסנטים קיצוניים, שהשתמשו במחאה בכיכר כדי להצית מהומות בכל רחבי המדינה. לטענת ראש הממשלה, מספר אזרחים זרים נעצרו אחרי המהומות בחשד שהתסיסו את הרוחות.