אפקט פישר התפוגג: הדולר היציג נחלש ל-3.629 שקלים

הדולר נחלש בכ-0.55% מול השקל ■ האירו היציג התחזק מול השקל בכ-0.4% ל-4.8 שקלים ■ הין היפני התחזק מול הדולר לשיא של כ-3 שנים ■ עיני המשקיעים נשואות לעבר דוח התעסוקה בארה"ב

המסחר בשוק המט"ח התאפיין היום (ו') בהתאם למגמה העולמית - היחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול השקל בכ-0.55% ושערו היציג נקבע על 3.629 שקלים לאחר שאתמול נחלש בכ-0.6%. האירו, לעומת זאת, התחזק מול השקל בכ-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.8 שקלם. בעולם, הין היפני המשיך במגמת ההתחזקות מול הדולר, לאחר שאמש טיפס ביותר מ-2% מול המטבע האמריקאי, שיא של 3 שנים.

המסחר בוול סטריט התנהל אמש בתנודתיות חדה אך לבסוף ננעל בעליות שערים. באסיה, מנגד, המסחר התאפיין היום בירידות שערים, ובאירופה נרשמת מגמה יציבה. עיני המשקיעים נשואות כעת לעבר דוח התעסוקה בארה"ב שיפורסם בהמשך היום.

מאז נגיד בנק ישראל סטנלי פישר החליט בשבועות האחרונים לחתוך את הריבית ב-0.5% והכריז על התוכנית הרב-שנתית לרכישת מאות מיליוני דולרים, נראה היה כי חלה התייצבות בשוק המט"ח והדולר התחזק לרמה של יותר מ-3.7%. אולם בימים האחרונים נראה כי ידם של המשקיעים והספקולנטים הזרים הייתה על העליונה והדולר נחלש מול המטבע המקומי ביותר מ-3%.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "תנועות ההון הנכנסות והשפעת תחילת הפקת הגז בישראל צפויות להביא ללחצים לתיסוף שערו של השקל. מאידך, פעולותיו של בנק ישראל מצביעות על מחויבותו למניעת התחזקות זו".