השיחה: סוף שבוע של פרסים באוניברסיטת תל-אביב

איזה תואר קיבל לן בלווטניק? ■ מי הגיעו לאירוע ההצדעה של "חינוך לפסגות"? ■ וגם: איפה נפגשו אילנה קאופמן, ארנה ברי ואסתר לבנון?

לקול תשואות ומחיאות כפיים קיבל בחמישי בערב נגיד בנק ישראל היוצא, פרופ' סטנלי פישר, את מדליית ג'ורג' ס. ווייז מטעם אוניברסיטת תל-אביב. המדליה הוענקה לו במסגרת טקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד של האוניברסיטה. פישר הנרגש ציין כי חלפו 12 שנים מעת שקיבל את התואר המכובד דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל-אביב, וכעת הוא מקבל מאותה האוניברסיטה את המדליה היוקרתית. הדובר המרכזי בטקס היה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, ורקטור האוניברסיטה פרופ' אהרון שי, העניקו את התארים לדוקטורים החדשים: השחקנית וכלת פרס ישראל מרים זוהר, יהודית יובל רקנאטי, מוריס לוי, פרופ' רוברט ס' לנגר, פרופ' ריי ג'קנדוף, פרופ' קרלה ג'. שץ, לן בלווטניק, גיירמו סוורדלין והיזם הבריטי ג'רמי קולר. נכחו בטקס: ליאון רקנאטי, דן פרופר, אבי פישר, אמנון דיק ורעייתו נאוה, ברונו לנדסברג ועוד.

אתי ליבאי, קובי ריכטר, יולי תמיר, פרס הכלכלה ע
 אתי ליבאי, קובי ריכטר, יולי תמיר, פרס הכלכלה ע

אתי ליבאי, קובי ריכטר ויולי תמיר

למחרת, בשישי, נערך טקס הענקת פרס הכלכלה ע"ש רמינסיאנו מטעם אוניברסיטת תל-אביב, לד"ר יהודית ריכטר ולד"ר קובי ריכטר מייסדי מדינול. עם קבלת הפרס על סך 10,000 דולר, הודיעו הריכטרים כי יכפילו את סכום הפרס, ויתרמו אותו לקרן מלגות לסטודנטים בתחום מדעי הרוח והפילוסופיה. יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, פרופ' יעקב פרנקל, שקיבל בעצמו בשנת 2000 את פרס הוגו רמנסיאנו, הודה לבנו ולבתו של רמנסיאנו - ג'ררד רמנסיאנו וד"ר מוניק ברל - הממשיכים במסורת התמיכה באוניברסיטה, ברוח פעילותו של אביהם. מחאו כפים: שאול מופז ואשתו אורית, הסופר מאיר שלו, השחקנית רבקה מיכאלי, איתן בן אליהו, אתי ליבאי, פרופ' יולי תמיר, נורית גפן ועוד.

הפסגות של רקנאטי

בתיאטרון הבימה בתל-אביב נערך בשישי אירוע הצדעה לחינוך ולמצוינות מטעם עמותת "חינוך לפסגות". האירוע נערך בסגנון TED תחת הכותרת - " שישה מבטים על מצוינות". עמותת "חינוך לפסגות" פועלת בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ומפעילה 33 מרכזים חינוכיים ברחבי הארץ. המרכזים מעניקים לילדים המתחנכים במסגרת העמותה כ-16 שעות שבועיות של העשרה לימודית וחברתית, מכיתה ב עד י"ב.

יוסי ורדי, ליאון רקנאטי,
 יוסי ורדי, ליאון רקנאטי,

יוסי ורדי וליאון רקנאטי

אירחו: יו"רית העמותה ד"ר שולה רקנאטי, ומנכ"לית העמותה חנה דורסמן. על הבמה נאמו מיטב דוברי TED הישראלים: פרופ' דן אריאלי, ינקי מרגלית, איתי טלגם, קארן טל ובני לנדא. הדוברים עלו בתורם על הבמה והציגו את נקודת מבטם על נושא החינוך והחדשנות. נכחו: ליאון רקנאטי, גליה אלבין, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, ענת לוין, אירית איזקסון, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, גבי רביד, גבי רוטר, ד"ר יוסי ורדי, יאיר המבורגר, שמואל חרל"פ, עו"ד שמוליק זיסמן ועוד.

הטובות להנדסה

קרוב ל-300 מבוגרות הטכניון הגיעו ביום רביעי בערב לחיפה כדי להשתתף בכנס נשים תחת השם "Lady Tech", שיזם ארגון בוגרי הטכניון. פנינה זיו, מנכ"לית ארגון בוגרי הטכניון, דיברה על השינוי המשמעותי שעבר המוסד לאורך השנים: "ממוסד אקדמי, שעד לפני 30 שנה היו בו נשים מעטות בלבד, הטכניון הפך למוסד שבו סטודנטיות רבות גודשות את כל מסלולי ההנדסה".

פנינה זיו, אילנה קאופמן, סיגל פירסט, תמי ירום, רות אלון, לימור צורי / צילום: יוסי שרם
 פנינה זיו, אילנה קאופמן, סיגל פירסט, תמי ירום, רות אלון, לימור צורי / צילום: יוסי שרם

זיו, קאופמן, פירסט, ירום, אלון וצורי

ד"ר אלי אופר, לשעבר המדען הראשי ויו"ר מועדון המאה של ארגון בוגרי הטכניון, שיחד עם צלם ועם דובר הארגון, היו שלושת הגברים היחידים באולם, העריך כי כמו שברפואה היום יש שוויון בין נשים לגברים, כך יהיה גם בהנדסה. באירוע נכחו אסתר לבנון מנכ"לית הבורסה לני"ע, ד"ר ארנה ברי סגנית נשיא EMC העולמית, אילנה קאופמן מנכ"לית גולף, סיגל פירסט מנכ"לית כצט, רות אלון מייסדת נטוויז'ן, לימור צורי מנכ"לית קיוליק אנד סופה, תמי ירום מרפא"ל ועוד רבות.

התגלית של בנט

פרויקט "תגלית" קיים ביום חמישי האחרון אירוע ספורט שבו לקחו חלק כ-2,000 חניכי הפרויקט וכ-500 חיילי צה"ל. את נאום הסיכום נשא שר הכלכלה, נפתלי בנט. האירוע נערך בנוכחות צ'ארלס ברונפמן ומייקל שטיינהרט ממקימי הפרויקט, גידי מרק מנכ"ל תגלית, אל"מ אבנר פז צוק קצין חינוך ראשי, דורון קרני סמנכ"ל השיווק הבינלאומי של תגלית. השר בנט סיפר לנוכחים: "בשנת 2006, לאחר שמכרתי את החברה שלי, הייתי אמור להיות בקריביים עם קוקטייל אבל מצאתי את עצמי במלחמת לבנון. הבנתי, שלא כמו שחשבתי, אנחנו צריכים עזרה מכל העולם ואף אחד לא יעזור לנו יותר מאחינו ואחיותינו". במסגרת האירוע, שהתקיים במכון וינגייט, התחרו זה בזה משתתפי הפרויקט וחיילי צה"ל בשורה של ענפי ספורט.

קרן שמש מעודדת

ביום שישי נערך במרכז יצחק רבין בתל-אביב אירוע "יזם השנה" של "קרן שמש" המעודדת יזמים צעירים. האירוע נערך זו השנה השביעית ברציפות, כשהפעם את הפרסים הראשונים בשלוש הקטגוריות השונות קטפו נשים. כל אחת מהן זכתה בפרס בשווי של 10,000 שקל. בקטגוריה ה"הצלחה העסקית" זכתה הילה שמיע בעלת סטודיו לעיצוב מוצר; בקטגוריה החברתית זכתה עו"ד בדר אלפראונה-עאמר עו"ד בדואית המנהלת משרד לעריכת-דין בעיר רהט; בקטגוריית המסע האישי זכתה מיכל קולו-ארבל על יצירת פטמות בהתאמה אישית לנשים שחלו בסרטן השד.

מיכל אבן, ניר למפרט, אירוע
 מיכל אבן, ניר למפרט, אירוע

מיכל אבן חן וניר למפרט

באירוע נוכחו נציגי משפחת ספרא בישראל, מנכ"ל קבוצת זאפ גרופ ניר למפרט, אשר העניק את פרס חביבי הקהל לאפי הזנפרנץ ולנועה יעקובוביץ מאתר ג'ובס פור מאמס (JOBS4MOMS), האלוף הישראלי במרוצי מכוניות והבעלים של חברת מסלולים ראם סמואל, עו"ד ריצ'ארד רוברטס, יו"ר יקבי כרמל גלעד הלוי, יו"ר קרן שמש שלמה הנדל ומנכל"ית קרן שמש מיכל אבן חן. כמו כן השתתפו באירוע רבים מאנשי העסקים המשמשים מנטורים ליזמי קרן שמש.

הוורטיגו של חזקיהו

העוברים והשבים ברחוב רוטשילד בתל-אביב יכלו ליהנות בחמישי בערב, חינם אין כסף, ממופע מחול ייחודי שנערך בחסות הבנק הבינלאומי על הרחבה שמול בניין הנהלת הבנק. האטרקציה התרבותית כללה את הופעת המחול "לידת הפניקס" של להקת ורטיגו, ונערכה בתוך כיפת ענק, עשויה במבוק, שהוקמה במקום.

ליאורה עופר, רוני חזקיהו, נועה ורטהיים,
 ליאורה עופר, רוני חזקיהו, נועה ורטהיים,

עופר, חזקיהו וורטהיים

המופע הועלה במסגרת הפרויקט הקהילתי של הבנק "תרבות וקהילה בבינלאומי" הנערך זאת השנה השלישית ומאפשר לאמנים להציג את אמנותם בלב תל-אביב. רוני חזקיהו, יו"ר הבינלאומי, עדי שעל מנכ"לית ורטיגו, ונועה ורטהיים המנהלת האמנותית של הלהקה, הגיעו לחוות מקרוב והתערבבו בין הצופים הרבים שהגיעו למקום. השלושה פגשו במקום גם את עוברת האורח ליאורה עופר.