מולדין: יפן "נדפקה" ובגלל זה הצמדתי את המשכנתא לין היפני

הכלכלן הידוע ובעל הבלוג הכלכלי "Thoughts from the Frontline" טוען כי היפנים נוקטים בגישה "אובדנית" בכל הנוגע במלחמתם בדיפלציה ■ מולדין: "שורט על האג"ח הממשלתיות היפניות היא הפוזיציה הטובה של העשור"

"שורט על האג"ח הממשלתיות של יפן זוהי פוזיציית המסחר של העשור", כך טוען ג'ון מולדין, כלכלן ידוע ומנהל בלוג פופולרי בשם "Thoughts from the Frontline". מולדין טוען כי היפנים נוקטים בגישה "אובדנית" בכל הנוגע לניסיון שלהם ליצור צמיחה במקביל למלחמה בדיפלציה.

בפוסט חדש שפרסם בבלוג שלו מולדין טען כי "אם הבנקאים המרכזיים בעולם חושבים שהם שומעים את זעקת הקרב 'בונזאי' מפי עמיתיהם היפנים, הם לא טועים כי היפנים אכן נוקטים בגישה 'מוטרפת' של מלחמה בדיפלציה בכל מחיר".

מולדין טען בבלוג כי היפנים אימצו את "הניסוי המוניטרי הנואש הגדול בהיסטוריה", כהגדרתו. "אם התשואה על האג"ח הממשלתיות היפניות תעלה אפילו רק ל-2.2%, כ-80% מהכנסות ממסים של הממשלה יופנו כדי לשלם את הריביות על האג"ח הללו. עם יחס חוב-תוצר של 245% היפנים נמצאים במדרון תלול והם יודעים זאת".

הכלכלן הידוע טוען כי היפנים נאלצים להתמודד עם שתי בעיות מהותיות. דיפלציה וצמיחה אפסית. "הצמיחה הריאלית יכולה להגיע באמצעות גידול מאסיבי בייצוא ויצירת אינפלציה יכולה להגיע מעלייה במחירי היצוא. שתי המטרות הללו יכולות להיות מושגות ע"י החלשת הין בשיעור של כ-15%-20% בשנה, במשך שנים רבות, כדי שהם יוכלו ל'עבור לצד השני'".

במהלך הפוסט שפרסם מולדין חזר על טענות שהצהיר בעבר לפיהן יפן "נדפקה" בשל המדיניות שהיא נוקטת והמשקיעים יכולים להרוויח מכך. "שורט על האג"ח הממשלתיות היפניות היא הפוזיציה הטובה של העשור. זוהי הפוזיציה הגדולה ביותר בתיק ההשקעות שלי ואני אף אגדיל אותה עוד יותר, משום שאני מתכוון להמיר את המשכנתא שלקחתי לפני כשבוע ולהצמיד אותה לין היפני".