"המונדיאל צריך להתקיים בחורף"

מזכ"ל אופ"א, ג'יאני אינפנטינו, במסר לפיפ"א: אי אפשר לשחק כדורגל בקטאר ביוני או ביולי ■ הליגות האירופיות צפויות להתנגד לגביע עולמי חורפי

ראשי אופ"א שוב מכניסים את עצמם לקו האש מול ליגות הכדורגל הבכירות באירופה, בעקבות המשך קידום רעיון קיומו של המונדיאל בקטאר בשנת 2022 במהלך חודשי החורף (ושל גביעי עולם נוספים). נשיא הארגון, מישל פלאטיני, כבר הביע במספר רב של הזדמנויות תמיכה בהצעה להעביר את הטורניר שאמור להתקיים בעוד תשע שנים מחודשי הקיץ, בהם מזג האוויר השורר במפרץ הפרסי הוא בלתי נסבל. כעת, גם ג'יאני אינפנטינו, מזכ"ל אופ"א ואחד מבכירי הארגון, מיישר קו.

"גביע עולמי צריך להתקיים בזמן הכי נכון עבורו", אמר אינפנטינו בראיון ל"טיימס", והמשיך: "היתה לי את אותה ההשקפה גם לגבי המונדיאל ב-2010 בדרום אפריקה. זאת מדינה יפה, אבל בשעה חמש אחר הצהריים כבר מחשיך שם והטמפרטורה היא אפס מעלות. זאת לא בדיוק חגיגה לכדורגל".

משמעות של העברת טורניר הכדורגל הבינלאומי הגדול ביותר לחודשי החורף היא פגיעה אנושה בלוח הזמנים של הליגות, שיאלצו להפסיק את פעילותן כבר בנובמבר. ברוב הליגות פגרת החורף הנוכחית קצרה במיוחד, ובפרמיירליג האנגלית כלל אין פגרה. אינפנטינו לא סבור שזוהי בעיה משמעותית: "יוני הוא אחד החודשים הכי יפים לשחק בו כדורגל, אבל לא מתקיימים בו כמעט משחקים".

בשורה התחתונה, סיכם אינפטינו, "פיפ"א צריכה לפתור את נושא המונדיאל בקטאר, כי יוני או יולי זה ממש לא זמן אופטימלי לקיים שם טורניר. ההחלטה שהיא תארח את הטורניר ב-2022 נלקחה ב-2010, אז יש 12 שנים להתארגן על העניין הזה".