ארדואן מאיים: "אחנוק" את הספקולנטים בשוק ההון

ראש ממשלת טורקיה שלח אתמול איומים לעבר הספקולנטים בשוק הטורקי ■ "הספקולנטים שמתעשרים על חשבון שאר העם - יתרסקו" ■ ארדואן ביקש מהאזרחים להפקיד את כספיהם בבנקים בבעלות המדינה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עסוק בימים אלה בהפגנות שמתקיימות באיסטנבול ובמספר ערים נוספות ברחבי המדינה, אך אתמול הוא מצא זמן על מנת לאיים על המשקיעים שלטענתו מעוניים "להטביע" את הבורסה הטורקית.

במסר מאיים ששלח למשקיעים בבורסה הטורקית, אמר ארדואן שהוא "יחנוק" את הספקולנטים בשוקי ההון. ראש ממשלת טורקיה התחייב ואמר כי "הספקולנטים שמתעשרים על חשבון שאר העם - יתרסקו". בהמשך חזר ארדואן על האיום שלו ואמר: "אם נצליח לתפוס את הספקולציות שלכם, אנחנו נחנוק אותכם. לא משנה מי אתם, אנחנו נחנוק אותכם".

ארדואן גם טען שקיים לובי שמקדם שיעורי ריבית גבוהים וזה מה שגורם לתנודתיות בשווקים הטורקים, והוא התחייב לעצור אותם. ראש הממשלה דחק באזרחים שלו להפקיד את הכספים שלהם בבנקים שנמצאים בבעלות המדינה ולא בבנקים פרטיים.

המסחר בבורסה בטורקיה הבוקר נפתח באיחור של שעה בעקבות תקלה במערכת המסחר. עם פתיחת המסחר נרשמה ירידה של כ-1.8% במניות. גם הלירה הטורקית רושמת ירידה של 0.6% מול הדולר במהלך המסחר במט"ח, וזאת בעקבות אזהרה מסוכנות דירוג האשראי מודי'ס שאמרה כי המשך ההפגנות במדינה יפגעו באשראי.