מי צריך פרטיות ברשת?

אם שירותי הביון לא היו אוספים מידע ברשת, זה היה מחדל

זאת הבעיה? שהביון האמריקאי מבצע ריגול ברשת האינטרנט? שהוא אוסף נתונים על אנשים ומוסדות? קודם כל, זה לא חדש, וידיעות על כך הופיעו לרוב במהלך השנים. אבל מעבר לכך: אני חושב שאם ה-CIA לא היה עושה זאת - אז זו הייתה סנסציה. יותר מכך: אפשר היה להגדיר זאת כמחדל שערורייתי.

אם שירות ביון לא עושה את הדבר הזה, אם הוא לא אוסף נתונים, מכל הסוגים, במקום שהם הכי זמינים, אז מה לכל הרוחות הוא כן עושה? שולח מרגלים מחופשים? עד שמרגלים בשר ודם יאספו את כמות המידע שנאגר באמצעים טכנולוגיים, יוכלו טרוריסטים ושכמותם להפציץ את כל העולם 5 פעמים. אלפי בני אדם ימותו. אם את כל זה אפשר למנוע, לגמרי או בחלקו, זה לא שווה פגיעה בפרטיות?

אתרי הסטריפטיז האנושי

בכלל, על איזו פרטיות מדובר? כותבים על חדירה לתחומה כאילו מדובר בשואה בתחום זכויות האזרח, כאשר בעצם זו הרי בדיחה. אנשים היום משתוקקים להחדיר אחרים לפרטיותם, אפילו האינטימית ביותר. לא לכך משמשים הפייסבוק והשמייסבוק ושאר אתרי הסטריפטיז האנושי?

המציצנות היא הרי הפועל היוצא מהחשפנות. שהרי ללא החשפנות, אין למה להציץ. ברשתות החברתיות המציצנות נעשית בשביל הכיף. בעוד שהביון עושה זאת לצורך שמירה על הביטחון. הביטחון שלנו, שבלעדיו לא תהיה לנו שום פרטיות.

כן, כן, אני יודע, המידע עלול לשמש, ובוודאי גם משמש, לצרכים אחרים, שאינם בהכרח לתועלת האזרח. אבל תחשבו רגע: מה כבר יש לכם להסתיר?

אני שובר לי את הראש כדי למצוא משהו שנורא חשוב לי שאחרים לא יידעו. ממש לא מפריע שיחדרו למייל שלי ולמה שהם רק רוצים. מי שיחדור מסתכן במוות משיעמום. ואם היו לי סודות, הייתי נמנע מלחשוף אותם באינטרנט, אפילו באי-מייל. זה כל מה שצריך לעשות אדם החרד לפרטיותו.

שבו בשקט, אל תפריעו

תראו, רבותיי צדקני הזכות לפרטיות, אם אתם באמת חוששים מכך, תסדרו לנו קודם כל שארגוני הטרור לא יחדרו לשם. ממש לא מפריע לי שארגוני הביון יודעים על הרגליי ועל בתי-הקפה המועדפים עליי. זה יכול להיות בעייתי רק אם גורמים העוינים אותי יידעו זאת. והם יודעים. הם משתמשים ברשת בצורות המתוחכמות ביותר והיעילות ביותר.

אז מה מציעים אבירי הזכויות? שנשאיר את הרשת לשימוש בלעדי של בני-הבליעל, ארגונים ומדינות שאצלם אין זכות לפרטיות וגם לא מי שחרדים לה?

אני עומד די משתאה לנוכח המאמרים והכתבות מלאות החרדה לזכויותינו. לא נעים, אבל אין דרך אחרת לומר זאת: תפסיקו לבלבל לנו את המוח. אם יש לכם דרך אחרת להגיע אל המידע שבלעדיו אין מודיעין יעיל - אדרבא, אנחנו מקשיבים. אבל אם אין לכם, אז שבו בשקט, אל תפריעו.