ההמלצות החמות: מניות שעשויות לטוס עד כ-50%

דיוויד קוסטין, אסטרטג המניות הראשי בחטיבת ארה"ב בבנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסם רשימה של מניות עם פוטנציאל האפסייד הגבוה ביותר ■ ב"רשימת הזהב": נובל אנרג'י, אמג'ן, והליבורטון

דיוויד קוסטין, אסטרטג המניות הראשי בחטיבת ארה"ב בבנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסם לאחרונה רשימה של מניות שלהערכתו מגלמות בתוכן את הפוטנציאל לאפסייד הגבוה ביותר כיום - זינוק של עד כ-50%.

קוסטין צופה כי מדד ה-S&P 500 יזנק בעוד 7.3% ויחתום את 2013 ברמה של 1,750 נקודות. בדומה לרשימת המניות הקודמת שהוא פרסם, גם הפעם מרבית המניות שנסחרות בדיסקאונט, להערכתו, משתייכות לסקטור האנרגיה, אך גם לתחומי הטכנולוגיה ושירותי הבריאות.

1. אנאדרקו פטרוליום (סימול: APC) - סקטור: אנרגיה. פוטנציאל אפסייד: 28%.

2. פיוניר - (סימול: PXD) - סקטור: אנרגיה. פוטנציאל אפסייד: 29.1%. אנליסטים: שווי החברה זינק במארס ל-22 מיליארד דולר.

3. אמג'ן - (סימול: AMGN) - סקטור: שירותי בריאות. פוטנציאל אפסייד: 29.3%. אנליסטים: המשקיעים אוהבים את החברה והמניה שלה זינקה ב-44% ב-2012.

4. אוטודסק (סימול: ADSK) - סקטור: טכנולוגיה. פוטנציאל אפסייד: 32.5%. אנליסטים: החברה צפויה להרוויח מפריחת עסקי מדפסות התלת מימד.

5. נובל אנרג'י - (סימול: NBL) - סקטור: אנרגיה. פוטנציאל אפסייד: 33.6%. אנליסטים: בגולדמן זאקס מציינים כי רווחי החברה עשויים לזנק בעקבות המעורבות שלה בקידוחים במזרח התיכון ולאחרונה גם בקפריסין.

6. Intuitive Surgical - (סימול: ISGR) - סקטור: שירותי בריאות. פוטנציאל אפסייד: 37.5%. אנליסטים: החברה דיווחה על הכנסות של כ-611 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013 ועקפה את תחזיות האנליסטים.

EOG Resources .7 - (סימול: EOG) - סקטור: אנרגיה. פוטנציאל אפסייד: 40.2%. אנליסטים: באופנהיימר שידרגו את ההמלצה על החברה וטענו כי היא מובילה בתחומה.

8. Salesforce.Com Inc - (סימול: CRM) סקטור: שירותי תוכנה וניהול קשרי לקוחות. פוטנציאל אפסייד: 41.7%. אנליסטים: לאחרונה החברה רכשה חברה קטנה בתחום הענן והכריזה על מינויו של קיית' בלוק (בכיר לשעבר באורקל) לסגן נשיא החברה.

9. Halliburton - (סימול: HAL) סקטור: אנרגיה. פוטנציאל אפסייד: 43.4%. אנליסטים: מניית החברה עשויה לסגת בעקבות מעורבותה בפרשת דליפת הנפט של חברת BP במפרץ מקסיקו, ובכך לספק למשקיעים אפשרות כניסה טובה יותר לחברה עם פוטנציאל צמיחה גבוה.

10. Marathon - (סימול: MRO) סקטור: אנרגיה. פוטנציאל אפסייד: 49.6%. אנליסטים: הכנסות החברה צפויות לגדול בשנה הקרובה ולפני כחוד היא חילקה לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של 35 סנט למניה.