בזק תקדים אספקת אינטרנט 100 מגה ברחבי הארץ

זאת מתוך רצון להיות מוכנה עם קצבים גבוהים בכל הארץ לקראת כניסת מיזם חברת החשמל, ולאור העובדה שהוט דוחפת מהירות של 100 מגה כאמצעי שיווקי

בזק מנסה להאיץ פריסת הטכנולוגיה החדשה להגברת מהירות הגלישה באינטרנט ל-100 מגה ויותר - כך נודע ל"גלובס". בימים אלה בוחנת החברה מספר ספקים להטמעת הטכנולוגיה, כאשר המטרה שלה היא לנסות ולהקדים את התחלת השירות לסוף השנה הנוכחית במקום תחילת השנה הבאה. במקביל עובדת החברה על גיבוש ההצעה השיווקית.

בזק בחרה להשיק את טכנולוגיית הווקטורינג, המאפשרת לה לספק קצבים על גבי כבלי הנחושת במהירות של למעלה מ-100 מגה. בכך היא תשלים את הפער הטכנולוגי הקיים היום מול חברת הוט שכבר מספקת 100 מגה בפריסה ארצית.

מדובר בטכנולוגיה שמפחיתה את עוצמת הרעשים בכבלי הנחושת ועל-ידי כך מאפשרת להאיץ את קצב העברת הנתונים. בעולם כבר משתמשים בטכנולוגיה במספר מדינות, והיא משמשת לניצול רשת הנחושת באופן מיטבי לפני שמפעילים עוברים להשתמש בסיבים אופטיים.

בזק ממשיכה במקביל להניח סיבים אופטיים במסגרת היערכותה לגידול בביקושים לקצבים גבוהים ובמקביל לכניסת מיזם התקשורת החדש של חברת החשמל לפריסת סיבים אופטיים, וכן להגדלת המהירות הצפויה ברשת הוט.

בזק תיכננה להשיק את הטכנולוגיה כבר לפני זמן רב, אך עיכובים מצד ספקים שונים מנעו זאת ממנה וכעת היא מנסה להאיץ את ההשקעה כדי להתמודד גם עם הביקורת שמופנית נגדה על כך שהיא מפרסמת מבצעים למהירות של 100 מגה כאשר בפועל מדובר במספר זניח של לקוחות שיכולים לקבל את המהירות הזו.