לפיד: אני מבטיח לכם שכבר תוך שנה וחצי יהיה יותר טוב

שר האוצר יאיר לפיד ענה על שאלות הגולשים בצ'אט שקיים דרך הפייסבוק ■ לפיד התייחס לסוגיית העלאת המסים על עשירים, המע"מ הדפרנציאלי ■ "ב-OECD בירכו אותי שלא עשינו מע"מ דפרינציאלי"

שר האוצר יאיר לפיד קיים הערב צ'אט עם הגולשים בפייסבוק במהלכו ענה שר האוצר על שאלות שהפנו אליו הגולשים. לפיד התייחס במהלך הצ'אט לסוגיית המע"מ הדיפרינציאלי, הטלת מסים על עשירים כמו גם נושא הדיור הציבורי.

לפיד התחיל הצ'אט בהרגעה שהמצב הכלכלי בישראל ישתפר בשנתיים הקרובות ואפילו עוד מוקדם יותר ."הדבר שמייצר אופטימיות בכלכלה זה שאנשים יודעים שהם נמצאים במדינה שאפשר לסמוך עליה, אני בשיחות עם מספר חברות בינלאומיות שישקיעו בישראל כי הן מאמינים במדינה, אני מאמין באמונה שלמה, מבוססת ידע, אני בטוח שתוך שנתיים ואפילו פחות מכך המצב ישתפר", אמר לפיד במהלך הצ'אט.

בהמשך התייחס לפיד לסוגיית המע"מ הדפרינציאלי, והתשובה של שר האוצר הייתה שהתוכנית הזאות כבר נוסתה במספר מדינות במערב והיא נכשלה. "זה לא רעיון טוב, ניסו אותה באירופה ונסוגו מזה, ב-OECD בירכו אותי על כך שעמדנו בלחץ הפופוליסטי ולא הנהגנו מעם דיפרנצליאלי", אמר לפיד "הבעיה שכולם רוצים שהמוצרים שלהם יהיה להם מע"מ נמוך וזה לא רעיון טוב, רעיון המע"מ הוא רעיון לא טוב אבל צריך לעשות זאת כי המדינה צריך כסף"

לפיד התייחס גם לנושא העזרה לסטודנטים ולמצוקת הדיירים בישראל ואמר כי קבינט הדיור עובד בימים האלה על פרוייקט להקמת 150 אלף יחידות דיור להשכרה במשך 10 שנים שכוללים גם מעונות לסטודנטים. לפיד הבטיח גם כי קבניט הדיור פועל על תוכניות לשיווק קרקעות חדשות והקלת התהליכים לקבלת אישורי בנייה.

שר האוצר התייחס לדוח של בנק ישראל לפיו הממשלה תצטרך להעלות מסים פעם נוספת. "באותו דוח אמר בנק ישראל כי התוכנית של האוצר היא תוכנית כלכלית טובה ופישר הגדיר אותה נכונה וטובה. הדוח של הבנק מתייחס למקרה ובו נמשיך על המסלול הנוכחי אבל אנחנו לא נמשיך במסלול הזה".

גם סוגיית העלאת המסים על עשירים עלתה במהלך הצ'אט והתגובה של לפיד הייתה שמדובר ברעיון רע שכבר נוסה בעולם ללא הצלחה. ""אם אתה מעלה מסים יותר מדי האנשים יפסיקו לשלם מסים. כבר היום המס השולי על המאיון העליון הוא מעל ל-51% והוא מהגבוהים בעולם", אמר לפיד. "אם נעלה את הריבית על עשירים, יקרה אחד משני דברים, או שהם יברחו, או שהם יפסיקו לשלם מס".