לא נמצא רוכש: 150 עובדי מפעל סולל לשעבר יפוטרו מיידית

עובדי המפעל בבית שמש קיבלו הבוקר את ההודעה על פיטוריהם מחברת סימנס ■ בשלב זה יישארו במפעל זה כ-50 עובדים המספקים שירותי תמיכה טכנית לפרויקטים בספרד

כ-150 מתוך 200 עובדי מפעל סולל לשעבר בבית שמש יפוטרו לאלתר לאחר שנכשלו המאמצים למצוא קונה למפעל.

העובדים קיבלו הבוקר את ההודעה על פיטוריהם מחברת סימנס, שרכשה את המפעל ב-2009 תמורת 418 מיליון דולר ממייסדו אבי ברנמילר ומשיקעים נוספים. מאז הרכישה ועד היום כבר מחקה סימנס מאות מיליוני אירו בגין ההשקעה, אך ההפסד הכולל גבוה יותר משום שהוא כולל את מימון הפעילות השוטפת של המפעל במשך ארבע שנים בהיקף מאות מיליונים נוספים.

המפעל ששינה את שמו לסימנס CSP, העסיק בשיא פעילותו כ-400 עובדים. בשלב זה יישארו במפעל זה כ-50 עובדים המספקים שירותי תמיכה טכנית לפרויקט בספרד שחובר לרשת לפני כשנה וכן לצורך שלושה פרוייקטים בספרד שנמצאים בשלבי סיום.

סימנס הודיעה בסוף 2012 כי החליטה לצאת מפעילותה בענף הסולארי, שכללה בנוסף לפעילות בתחום התרמו-סולארי גם פעילות יזמות ותכנון של שדות סולאריים פוטו-וולטאיים. הסיבה המרכזית לתוצאות המאכזבות היו החולשה הגדולה בשוק התרמו-סולארי.

הטכנולוגיה שפותחה במקור בישראל הפכה ליקרה מדי בעקבות צניחת מחירי הפאנלים הסולארים שמשמשים את התעשייה הסולארית בטכנולוגיית PV. במסגרת הליך המכירה קיבלה סימנס פניות מצד מספר גורמים אולם רק אחד, חברת אבנגואה הספרדית, היה בעל יכולת להמשיך את הפעילות של המפעל. ואולם אבנגואה החליטה לסגת מהעסקה המסתמנת בשל חוסר הודאות לגבי עתיד השוק, זאת למרות שסימנס הסכימה עקרונית להמשיך ולממן את פעילות המפעל לתקופה של שנתיים, "עד להתבהרות התמונה".