אישום נגד רועי אוחנה מקריית אתא: רצח את אמו ודקר את חברתו

אוחנה מואשם כי לפני כ-3 שבועות דקר למוות את אמו, פצע את חברתו ותקף שני עוברי אורח נוספים במהלך מנוסתו

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד רועי אוחנה, תושב קריית אתא בן 26, בגין רצח, ניסיון רצח וגרימת חבלה. אוחנה חשוד כי לפני כ-3 שבועות רצח את אמו בדקירות סכין, פצע את חברתו ולאחר מכן תקף שני עוברי אורח במהלך מנוסתו.

מכתב האישום עולה כי אוחנה הגיע עם בת זוגו לביתה של אמו, בתיה אוחנה, ברחוב אביגדור עשת בקריית אתא. בעת הביקור התפתח עימות בינו לבין בת זוגו, והוא ניסה לדקור אותה, תוך שהיא צועקת לאמו: "בתיה, הוא רוצח אותי, הוא דקר אותי".

לפי כתב האישום, אמו של אוחנה, שניסתה להפריד בין השניים ואף צעקה לעברו בכדי שיחדל ממעשיו, נדקרה למוות על-ידי בנה הצעיר, בעוד שבת זוגו נפצעה בינוני-קשה.

על-פי האישום, לאחר שדקר את השתיים נמלט אוחנה מהזירה בנסיעה, אך אז התנגש ברכב אחר. בין אוחנה לבין יושבי הרכב התפתח עימות מילולי, במהלכו דקר אותם ופצע את שניהם באורח קל, ולאחר מכן נמלט מהמקום רגלית.

"הרגשתי בן ואח חורג"

אוחנה נעצר בשטח פתוח סמוך לקריית אתא, ובתחילה הוא הכחיש כל קשר למעשים, אך כעבור מספר ימים הודה ואף שיחזר את מסע האלימות.

גורם במשטרה סיפר כי בחקירתו טען אוחנה כי ביצע את המעשים על רקע רומנטי, לאחר שהתעוררו בו ספקות בנוגע למידת נאמנותה של חברתו אליו. לטענת המשטרה, אוחנה אמר כי הוא רצה להיפרד מחברתו וניסה לדקור אותה, כשאמו, שניסתה להפריד בין השניים, נקלעה לוויכוח. "הרגשתי בן ואח חורג", אמר אוחנה לשוטרים.

שני יגודניק, חברתו של אוחנה, אמרה לאחר האירוע ממיטתה בבית-החולים כי היא אינה שונאת אותו או כועסת עליו. בשיחה עם עיתונאים היא ניסתה לשחזר את החוויה הטראומתית שעברה וסיפרה כי "רועי הוא בחור נורמלי וטוב שהתייחס אליי יפה". כשנשאלה אם היו לו התקפות עצבים, השיבה: "כמו כל בן אדם אחר, לא משהו חריג".

"אנחנו נמצאים בתוך סערה, אין לנו הסבר מה עבר בראשו של רועי, איבדנו את אמי", סיפר אחיו, חי אורגל. הוא אמר כי לא היו כל סימנים מקדימים שיכלו להעיד על אסון מתקרב. "אנחנו לא יודעים על אירוע מקדים שהיה יכול להוביל למסע הטירוף הזה". חי תיאר את אחיו כאדם שמח, צעיר ואנרגטי, שחלם ללמוד מינהל עסקים.