בלקברי Z10 בישראל: יעלה יותר מ-3,000 שקל באורנג' ופלאפון

מדובר בסמארטפון המגיע עם מערכת ההפעלה החדשה - בלקברי 10 שנבנתה לעולם מסכי המגע

מפעילות הסלולר אורנג' ופלאפון הודיעו היום (א') על השקת מכשיר הדגל של חברת בלקברי, ה-Z10. מדובר בסמארטפון של היצרנית הקנדית, המגיע עם מערכת ההפעלה החדשה שלה - בלקברי 10 שנבנתה לעולם מסכי המגע, בניגוד לגרסאות הקודמות של מערכות ההפעלה של החברה.

הבשורה המשמחת ללקוחות הישראליים, היא שגם אורנג' וגם פלאפון הודיעו שהן לא גובות תשלום נוסף על מחיר חבילת הבלקברי הדרושה לשימוש בשירותי החברה. מדובר בתשלום שעמד על עשרות שקלים בודדים בעבר.

הבשורה הפחות משמחת, המחיר לא מספיק זול, לטלפון שנמכר כבר מספר חודשים בעולם. באורנג' המכשיר נמכר ב-3,170 שקל, כולל כרטיס זיכרון בנפח 16 ג'יגה ללא עלות נוספת. בפלאפון עלות הסמארטפון עומדת על 3,030 שקל. באתר זאפ, ניתן למצוא את המכשיר בקצת פחות מ-3,000 שקל.

ה-Z10 כבר יצא במדינות שונות בעולם בסוף חודש ינואר. המכשיר כולל תמיכה ברשתות מסוג דור 4 (LTE), מסך בגודל 4.2 אינץ', זיכרון פנימי של 16 ג'יגה כולל אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס, מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה ומצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל.

הבלקברי 10 נוצרה במיוחד לעולם הסמארטפונים, הכוללים רק מסך מגע, ללא מקלדת. מדובר במערכת עם ממשק חדש לגמרי ותמיכה בממשקי מגע עם מחוות שונות. למשל, בדיקת הודעות ושיחות נכנסות בזמן שימוש באפליקציה מסוימת ועיצוב חדש לתוכנת המסרים המיידים של החברה - BBM.

הדגש של בלקברי הוא שימוש ביכולות של המכשיר רק בעזרת האגודל, כאשר היד השנייה נשארת פנויה. למשל, יש גישה מכל עמוד במערכת, לרשימת ההודעות מכל שירותי המסרים המיידים וכל תיבות המייל. כמו כן, יש גישה מהירה בהחלקת כל מסך במערכת, לשירות המייל העיקרי של המשתמש. לבלקברי 10 כבר קיימים מספר אפליקציות שחשובות למשתמשים, כמו: וואטס-אפ ותוכנת הניווט ווייז.