האוצר התעורר: שלח ליועמ''ש דוח חמור סביב עסקי אלון חסן

רשות החברות הודיעה דווקא היום כי העבירה בשבוע שעבר ליועמ"ש דוח חמור שערך בודק חיצוני בסוגיית עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד

רשות החברות במשרד האוצר העבירה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה דוח חמור שערך בודק חיצוני בסוגיית עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, בשטח הנמל - כך מסר היום (א) משרד האוצר.

נזכיר כי הדוח נמסר לפני שבוע, על אף שעסקיו הפרטים של חסן ידועים מזה שנתיים לפחות. באוצר טוענים כי הנמל מינה בודק חיצוני בעקבות דרישת רשות החברות.

לפי הודעת האוצר, הדוח מעלה שאלות מדאיגות באשר לקשר בין עסקיו הפרטיים של חסן לבין חברת נמל אשדוד והחשש לפגיעה בנמל ובלקוחותיו.

"לאור החשיבות הגדולה שהרשות מייחסת להיבטים הציבוריים שבנושא זה, הרשות פעלה בשני מישורים: העברת הדוח הראשוני ליועמ"ש לצורך בחינתו וטיפול בו, וכן המשך בטיפול בענין זה בחברה", נכתב בהודעה.

בהודעה נכתב עוד כי "רשות החברות ומשרד האוצר מצפים כי הטיפול בנושא על-ידי דירקטוריון החברה והנהלתה יהיה מיידי, כמתחייב ממהות הממצאים, וכי ימוצו הצעדים הנדרשים להפסקה מיידית של כל מצב שיש בו חשש לניגוד עניינים או פגיעה בנמל ולקוחותיו".

ב-18 ביוני אמור להתקיים בוועדת הביקורת של החברה דיון בדוח וקבלת החלטות ביחס לדרך הטיפול בו.