דרגי בכנס הפרידה מפישר: "נמשיך במדיניות המרחיבה"

פישר יסיים את תפקידו תוך פחות משבועיים ■ בכנס הפרידה שנערך היום בירושלים אמר דרגי: "הכלכלה האירופית נמצאת בעיצומו של תהליך האטה; אנו מוכנים לפעול בכל עת, ככל שיידרש"

כנס הפרידה מנגיד בנק ישראל סטנלי פישר מתקיים היום (ג') בירושלים במעמד כלכלנים מובילים מחו"ל, וגם נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי נשא דברים בכנס. דרגי אמר כי הבנק המרכזי "רחוק" מלהפסיק את המדיניות המוניטרית המרחיבה, בשל המשבר הכלכלי באירופה.

"הכלכלה האירופית נמצאת בעיצומו של תהליך האטה", אמר דרגי. "יש עדיין ירידה בתוצר והאבטלה גואה והגיעה לרמות בלתי נסבלות. הנתונים האחרונים מצביעים על שיפור קל. עלות העבודה עלתה בכ-4% למרות שבספרד היא ממשיכה לרדת. היצוא גם כן גדל. אלה נתונים קצת מעודדים ומראים על איזון מחדש.

"המדיניות שלנו תימשך ככל שיידרש ואנו רחוקים מאוד ממדיניות יציאה כלשהי. אנו מוכנים לפעול בכל עת, ככל שיידרש. במקביל, מאז הקיץ האחרון, אנו רואים נסיגה בקיפאון הפיננסי שפקד את אירופה".

דרגי הוסיף כי "יש צורך בהמשך רפורמות באירופה, בעיקר רפורמות מבניות ברמה הלאומית. אחת מהן היא האיחוד הבנקאי. חלק מהבעיות כעת נובעות ממצבם הלא-טוב של כמה מהבנקים המסחריים באירופה. הבנקים צריכים להתנתק ממדינות הלאום".