המתנה של קים ג'ונג און לבכירי הממשל: ספר של היטלר

שליט קוריאה הצפונית החליט לחלק לאנשי משטרו כמתנה את ספרו של אדולף היטלר "מיין קאמפף" ■ הספר, שנאסר להפצה במדינות רבות בעולם, מפרט את תורתו הגזענית של היטלר וכולל את תוכניתו נגד היהודים

לא בכל יום שליט מדינה מחלק לבכירים המקורבים לו מתנה ליום ההולדת שלו עצמו. אלא שמתנה שכזו בוודאי לא חולקה באף מקום בעולם. מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און, שיום הולדתו חל בינואר האחרון, החליט לחלק לבכירי ממשלו מתנת יום הולדת מאוחרת - ומצמררת במיוחד: עותק מהודר מספרו השנוי במחלוקת של אדולף היטלר, "מיין קאמפף".

הבכירים, שהופתעו בכלל לקבל ספר כמתנת יום הולדת במדינה שבה אסורה כמעט בכלל הפצה וקריאה של ספרים, קיבלו לידיהם עשרות עותקים מספרו של המנהיג הנאצי היישר מידיו של חתן השמחה והמנהיג העליון קים ז'ונג און.

הספר, שכתב היטלר בזמן שהותו בכלא בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ושפירוש שמו מגרמנית הוא "מאבקי", מתאר את תורתו הגזענית של היטלר, את קווי היסוד השנויים במחלוקת שהוביל שנים לאחר מכן כשהפך למנהיג גרמניה, וכלל גם את תוכניתו נגד היהודים.

גרמניה הנאצית כמודל לחיקוי?

לדברי עובדת צפון-קוריאנית שמשרתת את המדינה משטח סין, מטרת הפצת הספר לא הייתה לקדם את המשנה הנאצית במדינה המסוגרת ביותר בעולם, אלא על מנת שבכירי הממשל שקיבלו אותו לידיהם ילמדו על הסדר הכלכלי והצבאי ששרר בגרמניה בימי הרייך השלישי, מנקודת מבטו של מי שהפך למנהיג גרמניה הנאצית שנים לאחר שכתב את הספר.

"בחלוקת הספר קים למעשה ביקש מפקודיו ללמוד איך הצליח היטלר לשקם את גרמניה בתוך זמן כה קצר לאחר תבוסתה במלחמת העולם הראשונה. הוא שאף שיילמדו ממנו ערכים ישומיים ומעשיים", הוסיפה העובדת.