ארה"ב: עלייה מתונה בהתחלות הבנייה בחודש מאי

התחלות הבנייה עמדו בחודש מאי על 914 אלף התחלות לעומת צפי ל-950 אלף התחלות ■ מדד המחירים לצרכן של חודש מאי עלה ב-0.1% ■ המדד הליבתי עלה ב-0.2%

יום לפני החלטת הריבית בארצות הברית ומסיבת העיתונאים של יו"ר הפדרל ריזרב, התפרסמו היום בארצות הברית מספר נתוני מאקרו משמעותיים. הנתונים שהתפרסמו היום כוללים בין היתר את נתוני התחלות הבנייה של חודש מאי כמו גם מדד המחירים לצרכן של אותו חודש.

מדד המחירים לצרכן של חודש מאי רשם עלייה של 0.1% וזאת לאחר ירידה של 0.4% בחודש אפריל, כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה של 0.2%. המדד הליבתי, שלא כולל מחירים של מוצרים תנודתיים כמו מזון ואנרגיה, רשם עלייה של 0.2% וזאת לעומת צפי שישאר ללא שינוי על רמה של 0.1%.

באותה שעה התפרסם גם נתון התחלות הבנייה לחודש מאי. הנתון הצביע על 914 אלף התחלות בנייה, כשהצפי עמד על 950 אלף התחלות בנייה של בתים חדשים, וזאת לעומת 853 אלף בחודש אפריל. גם נתון אישורי הבנייה של חודש מאי רשם עלייה פחות מהצפי ועמד על 974 אלף אישורים לעומת צפי ל-983 אלף אישורי בנייה, כשבחודש אפריל הוענקו 1.017 מיליון אישורים.

הנתונים הללו לגבי שוק הנדל"ן בארצות הברית מצטרפים למדד אמון התאחדות הקבלנים לחודש יוני שפורסם אתמול והגיע לשיא של 7 שנים. המדד רשם עלייה של 8 נקודות לרמה של 52 נקודות, לעומת צפי לעלייה קלה ביותר של נקודה אחת לרמה של 45 נקודות, לעומת 44 נקודות שנרשמו בחודש מאי. נציין כי כל קריאה מעל ל-50 נקודות משמעותה שהקבלנים אופטימים לגבי עתיד שוק הדירות בארצות הברית.