ידין ענתבי מונה לראש החטיבה הפיננסית בבנק פועלים

ענתבי, לשעבר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, יחליף את רן עוז שביקש לפרוש מהתפקיד

דירקטוריון בנק הפועלים אישר את מינויו של ידין ענתבי לממונה על החטיבה הפיננסית בבנק הפועלים וחבר הנהלת הבנק. המינוי אושר לאחר שהממונה על החטיבה, רן עוז, הודיע על רצונו לפרוש מהתפקיד לאחר כחמש שנים, במטרה לצאת לדרך חדשה. המינוי כפוף לאישור בנק ישראל.

ענתבי (42) כיהן בתפקידו האחרון כמנכ"ל דש בית השקעות, והיה אחראי על ניהול בית ההשקעות ובכלל זה על קופות הגמל, קרנות הפנסיה, קרנות הנאמנות ותעודות הסל של בית ההשקעות. בין השנים 2005-2009 כיהן ענתבי כממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון והמפקח על הביטוח במשרד האוצר. במסגרת זו היה אחראי על ההסדרה והפיקוח של הגופים המוסדיים בישראל: חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל, והוביל רפורמות רחבות בשוק החיסכון ארוך הטווח ובשוק הביטוח.

לענתבי תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה ותואר שני במינהל עסקים בהתמחות במימון ושיווק, מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן הוא בעל רישיון רואה חשבון.

יו"ר הבנק יאיר סרוסי ומנכ"ל הבנק ציון קינן אמרו כי "רן עוז הוא מנהל מקצוען, משכמו ומעלה. כמי שהוביל את החטיבה הפיננסית באחת התקופות היותר מאתגרות במערכת הבנקאית, היה רן שותף ותרם לגיבוש מתווה האסטרטגיה הרב-שנתית שהחזירה את הבנק להובלה. רן הוביל את תרגומה בפועל של האסטרטגיה לתוכניות העבודה ליישום, והשריש את תרבות המדידה והמעקב אחר ביצוע של תוכניות העבודה, תוך בניית פלטפורמת מידע מתקדמת לתמיכה בקבלת החלטות. רן גם היה הראשון שהקים יחידה ייעודית לניהול דינמי של ההון. הצטערנו מאוד על החלטתו לעזוב, ואנו בטוחים כי הוא ימשיך להצליח בכל תפקיד שיבחר".

סרוסי וקינן הוסיפו: "אנו שמחים על הצטרפותו של ידין ענתבי להנהלת הבנק ובטוחים כי יתרום תרומה משמעותית לבנק בכלל ולחטיבה הפיננסית בפרט".

החטיבה הפיננסית אחראית על מערך המידע הפיננסי והדיווח הכספי, בניית תוכניות העבודה, מעקב ובקרה אחרי ביצוע והקצאת משאבים, פיתוח פלטפורמת מידע, ניתוח כלכלי וכלים תומכי החלטה לשימוש ההנהלה והיחידות השונות. כמן כן, אחראית החטיבה על ניהול אקטיבי של ההון בבנק, תוך אופטימיזציה של המקורות מול השימושים, קיום קשר עם ציבור בעלי המניות ושוק ההון, וניתוחים מאקרו כלכליים.