מסתבך: ליונל מסי יעמוד לדין בפרשת העלמות המס

בית משפט קטאלוני קיבל את טענות תביעת הרשויות בספרד נגד כוכב הכדורגל בדבר התחמקות מדיווח על 4 מיליון אירו ■ המשפט יחל ב-17 בספטמבר

התיק נגד כוכב הכדורגל ליונל מסי, שנגדו ונגד אביו חורחה הוגש בשבוע שעבר כתב אישום על-ידי תובע רשויות המס הספרדיות בגין התחמקות מתשלומים למדינה בסך 4 מיליון אירו, עולה מדרגה.

בית המשפט בקטאלוניה החליט לקבל את טענות התביעה ולפתוח בהליך משפטי נגד הכוכב. המשפט צפוי להתחיל ב-17 בספטמבר. שחקנה של ברצלונה ונבחרת ארגנטינה זומן להעיד ביום זה בבית המשפט יחד עם אביו, כשהשניים ינסו להוכיח את חפותם.

כזכור, לטענת רשויות המס הספרדיות, משפחת מסי לא דיווחה כחוק על הכנסות בשווי של 4 מיליון אירו. על-פי התביעה, המשפחה העבירה הכנסות אלה, הקשורות להסכמיו המסחריים של השחקן (ולא לשכרו בברצלונה), ל-18 חברות שונות היושבות במקלטי מס מחוץ לספרד, בין היתר בבליז ובאורוגוואי.

על-פי דיווח בעיתון "אל מונדו דפורטיבו", ייתכן כי התביעה תדרוש מבית המשפט להפעיל סנקציות נגד מסי עד תום ההליכים, ובין היתר להפעיל נגדו צו איסור יציאה מספרד.

בהודעה רשמית שפרסם בשבוע שעבר, הכחיש מסי את המיוחס לו ולאביו. "תמיד קיימנו את כל מחויבויות המס שלנו, וביצענו בדיוק מה שיועצי המס שלנו אמרו לנו", מסר.