לראות מעבר לרעש

הגיגי ת"א מדברים נגד התלהבות מהשוק המקומי, ואילו הרעש בוול סטריט מייצר הזדמנויות

ניתוח טכני עניינו הבנת הלך הרוח של המשקיעים באופן בלתי אמצעי. לא דרך כותרות בעיתונים ולא דרך פרשנים מרעישים בלילה כלכלי. הגרף הוא הפלט של הלך הרוח הזה והמנתח הטכני הוא כמו רופא שמפענח תצלומים וממצאים. אבל, יש עוד אינדיקטורים למצבו של החולה, החל ממראה חיצוני ועד להקשבה למידע שהלקוח מוסר. כך גם ביחס להבנת השווקים.

ההקדמה הזו למה?

ראשית בשביל להסביר למה מצבו של השוק המקומי לא יתאושש בקרוב למרות הזריקות שמזריקים לו. את דעתנו השלילית על הארכת שעות המסחר הבענו וכנראה שצדקנו. לא שעות המסחר מנעו ממשקיעים זרים להשקיע כאן. הערכת שעות המסחר מייקרת עלויות לבתי השקעות וכו' ובאופן פרדוכסלי אולי דווקא תסיט השקעות לחו"ל. אם מנהל ההשקעות ממילא נשאר עוד שעה למסחר, שעת פתיחת המסחר בוול סטריט, אולי הוא כבר יחפש שם כמה דברים מעניינים. כאשר המניות לא מעניינות, עוד שעת מסחר לא תהפוך אותן לכאלו. והנה, אנחנו מתבשרים על "הישג" חדש: טבע תפרסם את שכר המנהלים הבכירים. קראתי אף שטוענים שזה יוביל לשיפור במניה. נו באמת? אם נדע כמה ירוויח כל בכיר אז נרוץ לקנות את המניה? זה עוד סימן לחולי של השוק. עוסקים בפופוליזם וקוסמטיקה ומשלים את הציבור שזה מה שיפתור את הבעיה של החולה. דווקא הידיעה שטבע תמכור תרופה גנרית לוויאגרה נראית יותר מרוממת למרות שהמניה לא חגגה בוול סטריט.

אנחנו עם ברננקי

כך גם לגבי ברננקי. לקחו דבר טוב, מחשבות על הפסקת קניית אג"ח (שתצא לפעול, דרך אגב, כנראה אחרי שברננקי לא יהיה יו"ר הפד) והפכו אותן לסיפור בלהות. כמו מסומם שמאיימים להפסיק לו את האספקה. לפרק זמן קנו את זה למרות שבסיטואציה אחרת אותם מי שמפחידים היום כינו את ברננקי "הליקופטר בן". וכך, בעוד שהגיגי תל אביב מדברים נגד התלהבות מהשוק המקומי, אזי הרעש בוול סטריט מייצר הזדמנויות.

טכנית, הוא הביא את ה-S&P500 ל-1,565, התמיכה החשובה (מעל השיא ההיסטורי) ואם הוא "רציני" ביחס לעליות שלו, מכאן הוא אמור לחזור לעלות. אם ירד, נבין שהדובים חזקים יותר מאשר לטלטול קל של העץ.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.