אקירוב מוכר בניין משרדים באשדוד ב-150 מיליון ש'

לקבוצת הרכישה שתארגן קבוצת "פורטלנד גרופ", ניתנה תקופה של שמונה חודשים לממש את האופציה לרכישת הבניין ■ אלרוב מוכרת את הבניין כחלק מאסטרטגיה למכירת נכסים שאינם בליבת הפעילות

חברת אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, חתמה היום (א') על הסכם אופציה, למכירת בניין מסחר ומשרדים באשדוד לקבוצת רכישה תמורת 150 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". את הקבוצה תארגן קבוצת "פורטלנד גרופ", שקיבלה אופציה לגבש את הקבוצה ולרכוש את הקרקע תוך שמונה חודשים.

מדובר בבניין בנוי למסחר ומשרדים הממוקם על קרקע בת 7 דונם ברחוב האורגים שבאזור התעשייה הקלה באשדוד, המהווה חלק מהמתחם המסחרי "אלרוב סנטר".

הבניין, שהוקם לפני כשבע שנים, כולל 4,000 מ"ר שטחי מסחר בקומת הכניסה, המושכרים בין היתר בהסכמים ארוכי טווח לתחנת הדלק דור אלון ולבנק הפועלים. בנוסף כולל הבניין חמש קומות משרדים ריקות ברמת מעטפת בשטח של 22 אלף מ"ר, שמעולם לא הושכרו. מלבד השטחים העיליים, כולל הנכס גם חניון תת-קרקעי בשטח 4,000 מ"ר. בחברת אלרוב הסבירו כי המרכז המסחרי, ובפרט בניין המשרדים, מיועד למימוש מאחר ואינו מהווה חלק מפעילות הליבה של החברה.

בקבוצת פורטלנד גרופ מסבירים כי החלו בשיווק שטחי המשרדים לפי שווי של 6,000 שקל למ"ר, שאותם ניתן להשכיר תמורת כ-40 שקל למ"ר בממוצע ברמת מעטפת. בקבוצה פועלים לאתר רוכש מתחום ההיי-טק, שיהווה משתמש עוגן בנכס לפחות לשתי קומות מתוך חמש הקומות הפנויות. אם עד מועד מימוש האופציה, יישארו חלק מהשטחים פנויים, תשכיר פורטלנד את השטחים בעצמה. נוסף על כך ציינו בקבוצה כי מתנהל משא ומתן מתקדם לרכישת השטחים המסחריים בקומת הקרקע של הבניין, הכוללים גם את תחנת הדלק.

פורטלנד גרופ - שבבעלות ירון צור, עו"ד שי אבוחצירה ועו"ד ירון דהאן - מתמחה בליווי קבוצות רכישה וביזמות באזור אשדוד. באפריל זכתה הקבוצה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לרכישת קרקע ברובע ט"ז באשדוד, המיועדת להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח בן 113 דירות. מקבוצת אלרוב נמסר: "מדובר בהסכם אופציה לשמונה חודשים, התואם את אסטרטגיית הקבוצה למימוש נכסים שאינם בליבת העסקים".