קריימר ממליץ: 5 מניות ל"קנייה" שעשויות לטוס בקרוב

הפרשן הכלכלי הנודע פרסם רשימה של מניות (בעיקר קרנות ריט) עם תשואת דיבידנד גבוהה, מחיר אטרקטיבי ופוטנציאל אפסייד

יו"ר ה'פד' בן ברננקי "העיר את הדובים" כאשר רמז על האפשרות כי הבנק המרכזי יתחיל להאט את קצב רכישות האג"ח עוד השנה. דברי ברננקי גררו ירידות חדות בשווקים והפילו את מחירי הזהב והנפט. הפרשן הכלכלי ג'ים קריימר, פרסם בסוף השבוע רשימה של מניות (מרביתן קרנות ריט) שלהערכתו עשויות להציג ביצועים טובים בקרוב ולהתגונן מפני חוסר הוודאות.

קריימר מציין כי הוא סרק את השווקים היטב ומצא 5 מניות שאיבדו עשרות אחוזים מערכן בשבועות האחרונים אך עם פוטנציאל אפסייד גבוה ותשואת דיבידנד מכובדת. "אני נותן לכם את ברכתי ואתם יכולים להתחיל לקנות את המניות הללו", לדברי קריימר. "המניות האלה ירדו כל כך הרבה כך שתשואות הדיבידנד שלהן הגיעו לרמה כזו המספקת למשקיעים הגנה אמיתית", הוא מסביר.

אז אילו מניות העלה ה"רדאר" של קריימר?

1. Health Care REIT - (סימול: HCN) - זוהי קרן של נדל"ן מניב שמשקיעה במבנים של מוסדות בריאות בארה"ב, כגון בתי חולים, משרדים של ארגוני בריאות ועוד. בחודש האחרון המניה הזו ירדה ביותר מ-22% ל-62 דולר ותשואת הדיבידנד שלה עומדת על 4.9%. קריימר טוען שכאשר "האובמהקר" (Obamacare - תוכנית הבריאות של הנשיא אובמה) תיכנס להילוך גבוה החל מינואר 2014, המניה עשויה לזנק.

2. Healthcare Trust of America (סימול: HTA) - אחת מקרנות הנדל"ן הגדולות בארה"ב מבחינת הבעלות על משרדים של ארגוני בריאות. מניית החברה צללה 22% בתקופה האחרונה אך תשואת הדיבידנד שלה גבוהה יחסית ועומדת על 5.3%. "זוהי רמה שבה אני חושב שבטוח לקנות".

3. Liberty Property Trust - היא מניית ה"קנייה" הבאה עליה ממליץ קריימר. זוהי קרן נדל"ן המחזיקה בנכסים תעשיתיים ומשרדים ברחבי ארה"ב ובריטניה. גם המניה הזו צללה בשבועות האחרונים ביותר מ-20% לרמה של כ-35 דולר. "ברמה הזו המניה הזו מעניקה לכם תשואת דיבידנד נפלאה של 5.4%", לדברי קריימר.

4. American Realty Capital Properties (סימול: ARCP) קריימר ממליץ על קרן REIT נוספת שתשואת הדיבידנד שלה נסקה לרמה של 6.4%. "זוהי אחת המניות המועדפות עלינו, שהתרסקה ב-20% בחודש האחרון", טוען קריימר.

5. Linn Energy (סימול: LINE) - מפיקה עצמאית של נפט וגז. קריימר אוהב את מניית האנרגיה הזו גם בשל לי קופרמן, מנהל הכספים של החברה, המחזיק גם ב-3% ממניותיה. קופרמן הצהיר לאחרונה כי המניה צריכה להיסחר סביב המחיר של 40 דולר, אך השוק חשב אחרת וריסק אותה ל-33 דולר. קריימר מאמין לקופרמן וטוען כי במהלך הקריירה שלו הוא ביצע הימורים מוצלחים רבים והוא מאמין שהחברה הזו תהיה היור מוצלח נוסף.