תוצאות טובות למכשיר הזרקת אינסולין של ולריטס בניסוי מעקב

החברה שגייסה לאחרונה 100 מיליון דולר, הראתה כי המוצר שלה יכול להוריד רמות אינסולין בחולי סוכרת 2 ■ אולם במחקר עצמאי לא התגלו ממצאים מובהקים

חברת ולריטס האמריקאית, שגייסה לאחרונה 100 מיליון דולר בהשתתפות הקרנות הישראליות אגייט ופיטנגו, הודיעה על תוצאות שני ניסויי מעקב שערכה לאחר השקת המוצר שלה לטיפול בסוכרת מבוגרים.

ולריטס פיתחה משאבת אינסולין מכנית למתן אינסולין לחולי סוכרת מבוגרים. החברה בחנה חולים שעברו מטיפול באינסולין בזריקה לטיפול באמצעות המשאבה. בניסוי נרשמה ירידה ברמות האינסולין שנדרשו החולים אליו כדי להגיע לרמות סוכר תקינות.

במחקר נוסף, עצמאי, שנערך על ידי המכון לסוכרת בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מסצ'וסטס, התקבלו תוצאות דומות, אם כי לא מובהקות. לדברי דיוויד הרלן, שהוביל את המחקר האוניברסיטאי, "זיהינו מגוון פרמטרים שמונעים מן החולים לבצע טיפול יעיל בעצמם שכוללים בין היתר לו"ז צפוף, שכחנות, חרדת מחטים, אי נוחות ובעיקר - הדחקה מסויימת של משמעות המחלה".

כאשר מעבירים את החולים מטיפול באינסולין בהזרקה למשאבה, הם צריכים לקבל רק החלטה אחת במקום עשרות החלטות בחודש לגבי רצונם לטפל בעצמם. כך, גם מסיבות התנהגותיות וגם מסיבות של שליטה יותר טובה בקצב שחרור האינסולין, עשויה המשאבה להשיג תוצאות טובות יותר.