פלוריסטם חתמה על הסכם מסחור - המניה מזנקת ב-15%

(עדכון) - פלוריסטם הודיעה כי נכנסה לשותפות אסטרטגית והסכם רישוי עם חברת הביוטק הקוריאנית צ'אה (Cha) ■ ההסכם נוגע לפיתוח ומסחור של מוצרים בדרום קוריאה

פלוריסטם הודיעה היום (ד') כי נכנסה לשותפות אסטרטגית והסכם רישוי עם חברת הביוטק הקוריאנית צ'אה (Cha). ההסכם נוגע לפיתוח ומסחור של מוצרים מתאי PLX של פלוריסטם בהתוויות של טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות (CLI) וצליעה בינונית לסירוגין (IC) בדרום קוריאה.

במסגרת תנאי ההסכם, תבצע צ'אה ותממן באופן בלעדי מספר ניסויים קליניים (שלב 2 ו-3) בתאי PLX-PAD בשתי האינדיקציות בדרום קוריאה. הניסויים יתבצעו תחת פיקוח של מינהל המזון והתרופות בקוריאה. פלוריסטם תוכל לעשות שימוש בכל הנתונים שייאספו ע"י צ'אה במהלך הניסויים לשם פיתוח מוצרי PLX מחוץ לדרום קוריאה ובכלל זה לשם אישור מוצרים עתידיים מול רשויות רגולטוריות נוספות כמו ה-FDA וה- EMA. במסגרת ההסכם, הצדדים יבחנו הוספת מוצרים להתוויות מעבר ל-CLI ו- IC בהסכמה הדדית, והוא נועד לשמש כבסיס לשותפות ארוכה ואסטרטגית.

עם קבלת אישור רגולטורי ראשון מהרשויות הקוריאנית למוצר PLX, ייסדו פלוריסטם וצ'אה מיזם בבעלות משותפת (Joint Venture). מטרת המיזם הינה מסחור של מוצרי PLX בדרום קוריאה.

בעוד צ'אה תישא בעלויות ביצוע הניסויים הקליניים להתוויות המוסכמות, פלוריסטם תמשיך להחזיק בזכויותיה הקנייניות על טכנולוגיית הייצור הייחודית וכן על הקניין הרוחני הקשור לתאים.

בנוסף ולאחר השלמת מספר אבני-דרך הצפויים להתקיים עד ספטמבר 2013, תתבצע החלפת מניות בין שתי החברות בשווי של 10 מיליון דולר, כאשר פלוריסטם תנפיק לצ'אה 2.5 מיליון מניות לפי מחיר של 4 דולרים למניה, תמורתן תקבל 1,011,504 מניות בצ'אה ביוטק (מחושב לפי ממוצע מסחר ב- 30 ימים אחרונים).

מנכ"ל פלוריסטם זמי אברמן ציין כי "אנו שמחים וגאים לחתום הסכם עם שותפה משמעותית כמו צ'אה. הבעת האמון של צ'אה בשוק התרופות לטרשת העורקים ההיקפית ובמוצרים של פלוריסטם בפרט מהווה ציון דרך משמעותי עבורנו. כמו כן, שיתוף הפעולה יאפשר לפלוריסטם דריסת רגל משמעותית בשוק הצומח של דרום קוריאה. בנוסף, פלוריסטם תוכל לקבל את הנתונים הקליניים שיאספו בניסויים ובעזרתם לקדם את הפיתוח הקליני של מוצריPLX-PAD גם מחוץ לדרום קוריאה".

מנכ"ל צ'אה וואן ש. יאנג אמר כי "אני מאמין כי השותפות בין פלוריסטם וצ'אה הינה משמעותית הרבה יותר משיתופי פעולה דומים בתחום הטיפול התאי, עם פוטנציאל עסקי מכובד לטווח ארוך. קשת ההתוויות הרחבה של פלוריסטם יחד עם תשתית המו"פ, הפיתוח הקליני, הרגולציה והשיווק של חברת צ'אה, מבטיחות לנו יתרון אסטרטגי עצום בכניסה לשוק הקוראני, ובעתיד לאזורי שיווק נוספים ברחבי העולם".