שמילה ינסה לקדם הקצאת תדרים לדור רביעי בסלולר

ממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת תופס פיקוד על ועדת המכרזים ולפי הערכות לא יחכה למינוי מנכ"ל קבוע

דבר אחד כבר יצא טוב מהמינוי של שמילה מימון כממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת והוא כניסתו לנעליו של המנכ"ל שפרש עדן בר טל לתפקיד יו"ר ועדת המכרזים לדור הרביעי בסלולר.

עד עתה עמד בראש הוועדה בר טל, ומהרגע שמימון נכנס כמחליפו, הסמכות והתפקיד בוועדת המכרזים עוברת אליו במקביל. למינוי של מימון כיו"ר ועדת המכרזים מתלווה ערך מוסף רב משום שבעברו הוא היה אחראי על נושא התדרים בצה"ל והוא מכיר את הבעיות ואת הקשיים בנושא הקצאות תדרים על בוריים. השאלה שנותרה פתוחה היא האם מימון ייכנס לעובי הקורה וינסה לקבל החלטות על מנת להוציא את המכרזים, או שהוא ושר התקשורת גלעד ארדן יעדיפו לחכות למינוי מנכ"ל קבוע למשרד.

כל נושא הקצאת התדרים לדור הרביעי בסלולר כולל תפקוד ועדת התדרים בשנתיים האחרונות, מגלם מחדל כואב וחמור, על רקע הפיגור של מדינת ישראל בהקצאה הנדרשת ואופן הטיפול של משרד התקשורת בנושא.

קצרה היריעה מלספר מדוע ואיך מונתה הוועדה וכיצד תפקדה, ולכן נסתפק בנתונים היבשים לפיהם בעולם מאות מפעילים כבר הקימו רשתות דור רביעי המספקות מהירויות גלישה גבוהות, משפרות ביצועים בסמארטפונים ובהתקנים הניידים בכללותם, ומסייעות לקידום הדיגיטלי במדינות שבהן הוטמעו, כמו גם לתמ"ג.

ועדת התדרים לא הצליחה להגיע לפתרון יעיל לגבי האופן שבו יוקצו התדרים בכל מהלך עבודתה, בין היתר גם בכלל הבעיות שנתגלו בין צה"ל לבין משרד האוצר לגבי האופן והפיצוי שיקבל צה"ל בגין פינוי תדרים שבהם הוא משתמש בהם היום. כל המפעילים הופיעו בפניה מזמן והציגו עמדות מלומדות לגבי האופן שבו צריך להקצות את התדרים, אך כל ההחלטות הנדרשות עוכבו והתמסמסו.

בנוסף, גם בזק נדרשת לפנות תדרים שדרושים לטובת הדור הרביעי והנושא אף זכה לביקורת של מבקר המדינה בשל האיטיות והניהול הכושל בטיפול בעניין הקצאת התדרים החלופית לבזק. בשבועות האחרונים לא התקיימה ישיבה של ועדת התדרים בשל חילופי המנכ"לים והרצון של בר טל לא לקבל החלטות בשלהי כהונתו ולהשאיר זאת להכרעת מחליפיו.

עוד נודע ל"גלובס", כי בשבוע שעבר במסגרת פגישת שר התקשורת ארדן עם יו"ר סיסקו ג'ון צ'יימברס, אמר ארדן שהוא מתכוון לסיים ולהוציא את המכרז לדרך בתקופה הקצרה ביותר.