50% ממנהלים בכירים בעולם: נפגענו מהתקפת סייבר השנה

סקר שערכה חברת האבטחה הישראלית סייבר-ארק: כ-80% מהמנהלים הבכירים בעולם העריכו כי מתקפת סייבר מסוכנת יותר למדינות מאשר התקפה פיזית

סקר שערכה חברת האבטחה הישראלית סייבר-ארק (Cyber Ark), שבו השתתפו קרוב לאלף מנהלים בכירים בעולם, מצביע על המודעות הגוברת לאיומי הסייבר. רוב המנהלים שהשיבו לשאלון (כ-80%) העריכו כי מתקפת סייבר מסוכנת יותר למדינות מאשר התקפה פיזית. כמו כן 51% מהנשאלים העריכו שתוקף סייבר נמצא כעת ברשת הארגונית שלהם, או נכח בה במהלך השנה האחרונה.

סייבר-ארק, שמפתחת תוכנה לניהול הרשאות לתכנים רגישים בארגון, מצאה בסקר כי הנשאלים הביעו חוסר שביעות רצון מההגנה הסטנדרטית שקיימת בארגונים. מדובר בהגנה שמסתמכת בעיקר על ההגנה ההיקפית סביב הרשת הארגונית (כגון Firewalls) ועל אנטי וירוס.

ביחס לארגונים שנפרצו בשנה האחרונה, 44% מהמנהלים מעריכים שהפריצה הובילה לגניבת מידע רגיש או קניין רוחני. כמו כן, 61% מהנשאלים מאמינים שפעילות ממשלתית ומשפטית יכולות לסייע בהגנה על תשתית קריטית.

לדברי חן ביתן, מנהל סייבר ארק-ישראל: "העובדה שיותר ממחצית מהמנהלים בטוחים שהתוקפים כבר בתוך הארגון, והקלות היחסית בה ניתן לפרוץ את מערכות ההגנה ההיקפיות, מחדדת את הצורך של ארגונים באבטחה מבפנים החוצה, תוך התמקדות בהגנה על המטרות האיכותיות אליהן מכוונים התוקפים".